Stinemors Små Øyeblikk

søndag 29. september 2013

Høstlig Osloanorakk

Nå er Matilde virkelig klar for høsten med sin Osloanorakk
✩✩✩
Jeg har lenge tenkt på å strikke denne, veldig lenge....
Men jeg har liksom aldri helt blitt enig med meg selv om hvordan det skulle se ut.
Inspirasjonen kom den dagen de nye fargene til mini alpakka fra SandnesGarn
kom til butikken, slik inspirasjon av farger er herlig. Det å finne plass til
og legge inn myke nøster i hyllene er virkelig godt for mine sanser!
Den nederste kanten og hetta er strikket i mellombrun alpaca bouclè fra drops og mørkbrun pt5.
Resten er strikket i dobbel mini alpakka, utenom det gule - det er en tråd gul pt5 
sammen med gul plum, så her er det et lite touch av mohair :)
Det å  få en liten valp til å stå stille er ikke det letteste man gjør, men Matilde gjør et godt forsøk.
Ungene har nå startet sin høstferie så denne genseren passer helt perfekt!
Flere av disse blir det absolutt - artig å strikke, og det er mye man
kan gjøre slik at den blir veldig personlig ✩

God høst!

✩ Stinemorklem ✩

14 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så flotte bilder;) Nydelig;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Det ble en veldig flott anorakk med den garnkombinasjonen. Og for en fantastisk flott modell :-) ikke farlig med høst når hun kan få slike klær å møte høsten med.

    SvarSlett
  3. Så kreativ du e! Herlige høstfarger til en flott jente :)

    SvarSlett
  4. Dette er den fineste Oslo-anorakken jeg har sett! Nydelige høstfarger til Matilde! Artig at du har brukt garn av ulik kvalitet.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Dette var en nydelig og kreativ variant av Oslo-anorakken! Jeg har lyst til å strikke en til barnebarnjenta på drøye året, men vet ikke i hvilke farger! Tenker meg en vårvariant!
    Ellers må jeg si at du har en nydelig blogg med masse inspirasjon av nydelig strikkearbeid! Og utrolig søte og flotte barn da (og hunder)!

    SvarSlett
  6. Så kul den var!! Skikkelig tøff, likte veldig godt saueskinnseffekten sammen med fargene :D

    SvarSlett
  7. Oi så flott Oslo-anorakk! Og veldig fine bilder!!!

    SvarSlett
  8. Det var en ny og fin variant! :)

    SvarSlett
  9. Super fin!
    Tror jeg også må prøve å strikke Oslo anorakken en gang :)

    SvarSlett
  10. Kjempefin! Hvilken størrelse er den strikket i? Har en datter på åtte år, lurer på om hun begynner å bli litt for gammel til denne typen...

    SvarSlett
  11. Du er en mester med pinnene. Du tryller fram så utrolig mye lekkert! :)

    SvarSlett
  12. Denne likte jeg godt! En fin blanding av nytt og gammelt design, og så flotte høstfarger! Utrolig kreativt:)

    SvarSlett
  13. Hva for en herlig stykk. Super fin.
    Hilsen fra meg veldig hjertelig.

    SvarSlett
  14. Nyyyydelig variant av Osloanorakken!! Skikkelig høst og nydelig modell - always! :) Jeg misunner deg det jordet ditt - et magisk teppe for nydelige bilder året gjennom. Vakkert.

    Stor klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥