Stinemors Små Øyeblikk

søndag 12. januar 2014

| stjerner ✩


Jeg ramla over en nydelig oppskrift vi hadde liggende på jobben før jul som bare måtte strikkes.
Enda bedre ble det da jeg fant ut at puno var et perfekt garn til dette prosjektet - hurra!
Fargen på genseren er mørk blå med noe innslag av grått og hvite stjerner.
Det er ikke akkurat vanlig at jeg legger ut bilder av meg her inne, men siden jeg er så fornøyd
med genseren så legger jeg faktisk ut tre :) snakk om vågal helt på starten av året!


Orginalen i oppskriften er på lengde med tunika, men jeg er ikke så høy og føler at jeg
får så korte bein hvis jeg går med altfor lange gensere. Denne strikkes ovenfra og 
ned så det er veldig lett å finne sin egen favorittlengde :) jeg får mer og mer
sansen for den måten å strikke på.

Den flinke fotografen denne gang var Celine - flinke jenta -
Og med litt lett redigering av mamma'n så ble dette veldig bra!



GODT NYTTÅR

Stinemorklem

23 kommentarer:

  1. Herlig genser :) Og puno er jo et nydelig garn, så denne blir nok en favoritt :D

    SvarSlett
  2. Godt nytt år deg og dine. Kjempeflott genser har du strikket og den passer perfekt.
    Jeg liker veldig og jeg har stor lyst å strikke for meg også ;-)
    Ha en fin søndagkveld. Vi hadde i dag solskinn og jeg var hele dagen ute - nå jeg vil strikke videre med votterprosjekt. Hyggelig, har du lyst - du kan se til meg og til ravelry. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. Flott genser! Har ikke prøvd det garnet, så det må jeg se nærmere på. Fine bilder av deg:)

    SvarSlett
  4. Se der se der ja! Meeeeeeget oppegående så de sier på Sunnmøre ;) Du har te vanlig veldig flotte modeller her inne, men noen ganger gjør man det best selv ;) Flott både du og genseren!

    SvarSlett
  5. Denne var kjempe fin, og passa deg veldig godt!

    SvarSlett
  6. Utrolig flot trøje og den klær´dig rigtig godt!

    SvarSlett
  7. Skikkelig flott genser som var veldig kledelig:))

    SvarSlett
  8. Kjempefin genser, nydelig stjernemønster :)

    SvarSlett
  9. Så flott den ble! Og mamma'n kan visst være modell! :))
    Jammen kjekt med noe til seg selv også, det har lett for ikke å bli så ofte hos oss strikkere har jeg
    inntrykk av :)
    Kjekt å se! Ha en fin uke!
    Anitaklem ;)

    SvarSlett
  10. Genseren er nydelig! :) Ha en god uke!

    SvarSlett
  11. Kjempefin genser til flott dame!
    :-)

    SvarSlett
  12. Det kan du trygt fortsette med, veldig fine bilder!

    SvarSlett
  13. Hei Stinemor, så koselig ღ
    En stund siden jeg var her inne også, men har ikke vært
    så mye på nett da jeg hadde bloggpause - ble lissom litt
    mer instagram da - men nå er jeg tilbake og det kjennes
    veldig kjekt ut :) Flott modell, både du og genseren ღ og
    bildene dine er er bare fantastisk flotte - alltid koselig å
    titte inn her til deg skal du vite ღ Ønsker deg en fortsatt
    fin uke, stor klem fra Mette
    - og tusen takk for koselig kommentar ღ

    SvarSlett
  14. Så utrolig flott den genseren ble:-) Og ikke minst, så fin du var i den!

    Flinke fotografen din:-)

    SvarSlett
  15. Nydelig genser på ei nydelig dame! Den kledde du og så kjekt med strikk til seg selv. Det er ikke der det meste havner, hehe. Kjekt å se stjerner i din genser og i datterens gule i innlegget under her :) Er det en variant av Forbrytergenseren du har strikket forresten? Har ennå til gode å teste ut Puno, men jeg ser stadig på garnet i garnbutikken... Snart.... :D

    Flotte bilder! Alt godt til deg & dine i 2014, Stine!
    Klem, Eli Kristin

    Ps - har en giveaway gående om du vil prøve lykken på varme plagg i lammeull? ^_^

    SvarSlett
  16. Flott genser som passet deg kjempefint! :)

    SvarSlett
  17. Genseren din ble kjempefin! Og du er jo en flott dame:) Koselig å se deg;)

    SvarSlett
  18. Flott genser, flotte bilder, så flink du er!

    SvarSlett
  19. For en fantastisk flott genser!! Er det lov å spørre om og hvor det er mulig å kjøpe oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ; )
      Jeg vet ikke helt om denne er å få kjøpt noe sted, den stod I et dansk blad for en god stund siden.
      :)

      Slett
  20. Hei igjen. Det var synd en ikke kan få tak i mønsteret, men tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Nydelig genser ihvertfall! Og en veldig fin blogg du har :) titter nok innom igjen :)

    SvarSlett
  21. Flot bluse, kan du huske hvilket blad , hjemmet, hendes verden, familie journalen, nogle gange står det nederst på opskriften . Connie Nielsen

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥