Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 27. mars 2013

Fanagenser

Lykken er en ny fanagenser som er påskegul...
- nye hull i ørene har hun også fått i dag!

Og mamma'n.... - hun er strålende fornøyd og planlegger allerede genser nr 2 i friske farger!

Denne er strikket i Rowan wool cotton 4ply - helt nydelig!
Selvfølgelig er det rundfelling, haha... sy og klippe i strikketøy er ikke noe jeg gjør med glede, 
dette er den perfekte løsningen. Jeg leita lenge etter en oppskrift på fana med rundfelling til 
barn som gikk over 2-3 år i størrelse, det fant jeg ikke..... Om det egentlig fins er jeg 
usikker på, jeg leita jo gjennom det store lageret av oppskrifter vi har i butikken. 
Løsningen ble å slå to oppskrifter sammen. Utgangspunktet var oppskriften til 
voksne som er strikket i sisu, denne finner man både i Sandneshefte og i
boka 'Moderne Norsk Strikk'. Jeg minsket antall masker slik at det
passet til en barnegenser i sisu med rundfelling og samtidig ville
gå opp i mønsteret underveis i genseren. Jeg fulgte målene
til barnegenseren og størrelsen ble nesten helt som jeg
hadde tenkt.. - og nesten er absolutt bra nok! :)

Så her starter vi påska med påskegenser
✿ ✿ ✿

GOD PÅSKE til dere alle sammen!
Stinemorklem

26 kommentarer:

  1. NYDELIG påskegul genser.
    Fana med rundfelling (til barn) står i ett av de siste heftene fra Rauma/Pt - og var avbildet i et ukeblad i høst/vinter.
    God påske til dere

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det stemmer :) men den er liksom litt annerledes, hahaha... Men har planer om å strikke den snart!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. For en nydelig genser!:) bare helt herlig! har tenkt litt på fana med rundfelling tidligere men ikke visst det var mønster til det! Fikk jeg lyst å strikke en slik!:)
    Fortsatt god påske:)

    SvarSlett
  4. Fanamønsteret er virkelig pent. Jeg vil se hvor jeg kan få mønsteret.
    Herlig påske og vårfarge... lyst på varme og sol.

    God påske og hilsen fra meg Viola.

    SvarSlett
  5. NYDELIG genser da, så fine farger :D
    Nydelig snuppe som modell også!


    Kos deg og nyt påsken!
    Klemmer♥

    SvarSlett
  6. Som ekte fana-jente traff denne genseren meg midt i hjerteroten en påskemorgen :) Jenten din kledde virkelig gult! Kjekt å se friske farger på friske barn :)

    SvarSlett
  7. Både jenta og genseren var kjempefin!! :) så flink du er som mikser oppskrifter og får bra resultat av det! Gult er undervurdert, det er jo så friskt og fint :)

    SvarSlett
  8. Frisk og fargeklatt Fana-genser, på ei nydelig jente :)
    Kanskje det er en Fana som må på pinnene her også snart, det er jo nesten en skam å bo i Fana uten tilhørende genser ;)

    SvarSlett
  9. Kjempefine bilder! Det der er du god på, men så har du en skjønn modell også! Så til genseren. Den ble knallfin med rundfelling, og fargene gjør den både til påskegenser og vårgenser synes jeg. Lykke til med den neste!

    Fortsatt god påske!

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  10. Genseren og jenta er kjempefine! Og bildene like så ;-)
    God Påske til dere!
    Nina

    SvarSlett
  11. Utrolig flott!! Ser ut som jenta ble fornøyd - herlige bilder:-)

    SvarSlett
  12. Utrolig herlig gul-farge - en skikkelig herlig genser!! Og nydelige bilder!! God påske!!!

    SvarSlett
  13. Knallfin genser, kule farger som passer modellen perfekt :-)
    Regner med at hullene i ørene var den største begivenheten, for modellen iallefall. Man blir plutselig "stor" :-)

    SvarSlett
  14. Superfin påskegenser! Så nydelig gulfarge, passer godt til din søte og flinke modell.
    Hun ser rimelig fornøyd ut i påskesolen med nygenser.
    Rundstrikk er supert, raglan også, liker også det best, minst mulig klippings i strikkaplagg.
    God påske videre! Nina

    SvarSlett
  15. Wow for en flott genser, elsket fargen! Jenten er også nydelig :)

    SvarSlett
  16. Nå føler jeg at jeg har sagt det 1000 ganger, men nok en gang; nydelig genser :) Hærlige bilder!

    Kos dere videre :)

    SvarSlett
  17. Helt nyyyydelige bilder av snuppa! Og genser såklart, herlig farge! Er blitt så glad i gult i det siste, det må være alle påskekyllingene - hihi :)

    Håper du har hatt ei herlig påske Stinemor ♥

    Klem

    SvarSlett
  18. Må bare si det her også: Nydelig genser!
    Og de bildene dine er jo bare perfekte :)

    Håper du har hatt en fin påske :)

    SvarSlett
  19. Den ble kjempefin! Imponerende dette med miksing og triksing med oppskrifter og garn, det er en av mine store strikkeskrekker (sammen med montering av gensere...). Gult er kult! :)

    SvarSlett
  20. Herlig herlig herlig!
    Nydelig genser på ei nydelig jente♥

    Fikk bare sååå lyst på gul Fana etter jeg så denne...;)

    SvarSlett
  21. Vakre jenta!!! Så nydelig den genseren var i gult! Fin til kalde sommerkvelder også den, vil jeg tro. =)
    Fin genser til mor under her også.
    Ha ei sprakende god helg.
    Klem Tone

    SvarSlett
  22. Herlig bildeserie! Nå er det skikkelig vårstemning i bloggen din, blir i så godt humør av å besøke den. :)

    SvarSlett
  23. Har du motor på pinnene dine, eller? Jeg fatter ikke at du får produsert så mye så raskt. :)
    Superlekker genser! Tipper jenta di var storfornøyd, og så nypynta i ørene også. Skikkelig stas!

    SvarSlett
  24. Så utrolig fin genser! Spørs om jeg kankje må kopiere farge-komboen din... likte den veldig godt :)
    Du er en racer med pinnene!

    SvarSlett
  25. PRECIOSOS LOS TRABAJOS.
    LA MODELO Y EL PERRO TODO HERMOSO!!!!!!!
    SALUDITOS

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥