Stinemors Små Øyeblikk

fredag 1. mars 2013

Mars | ...snart vår....

Man må bare bli i godt humør av denne fargen - vår er pasteller for meg, og nå får jeg den gode følelsen!
Jeg strikker til meg selv - igjen, hihi... Nå er jeg virkelig i det rette hjørnet syns jeg. Og dette plagget
er så artig å strikke - mange forskjellige teknikker på en gang, man rekker ikke å bli lei.
Hva det blir skal dere få se snart.... - må bare bli ferdig først :)
 ✩
En ting kan jeg avsløre, og det er at oppskriften er fra Sandnes sitt nye hefte Ung Mix.
SandnesGarn fyller 125 år i år, og jeg var så heldig at jeg fikk være med da de feiret seg selv med
et lite moteshow og god mat på messa i Lillestrøm. Det var helt nytt for meg og spennende! 
Det er en ting å se bilder av plaggene, noe annet er å se de i virkeligheten. Sandnes har
kommet med nytt design på heftene og banderolene på nøstene sine, mye flott.
 ✩
En ting er dumt... - de sliter med å få inn det nydelige garnet sitt Silk Mohair, og når dette
garnet skal brukes på en stor del av oppskriftene så blir det problemer... Selvfølgelig
skulle jeg ha brukt Silk Mohair til dette prosjektet, men jeg fant fort en annen 
løsning og strikker nå med et garn jeg har hatt lyst til å prøve lenge..  Glitz
Er ikke fargen herlig?
Mini alpakken er i en sart og søt fersken farge, den er helt ny og lekker!
Det kan da ikke bli mer vår enn dette vel... Sammen med det nydelige været vi har blir 
lengselen etter vår bare enda større. Vi har virkelig noen fine turer nå om dagen i strålende sol.
 
For et par uker siden måtte Matilde være hos meg på jobb et lite kvarter siden det var pappa'n som skulle
være hjemme med henne, men han måtte et sted før jeg slutta - det er vel akkurat slik det er i de
fleste hjem med barnehagebarn :) Uansett... hun kosa seg veldig og syns det var stor stas å 
være hos mamma'n på jobb. Hun hadde pakket en bag med leker og satte seg godt til 
rette mellom hyller med garn og oppskrifter - man kan si at hun tiltrakk seg litt
oppmerksomhet fra de søte kundene som kom innom.
 Matilde visste at vi skulle se på farger til en ny tunika til henne. Jeg tok fram et blått
nøste for jeg hadde en plan om blå og brun sammen, men mens jeg var opptatt
med en kunde fikk Matilde hjelp av Trine som driver butikken, til å få ned et
hvitt nøste som lå helt øverst i hylla - hun ville ha nemlig ha en blå
og hvit tunika så da ble det selvfølgelig slik, og hun er 
strålende fornøyd med sitt valg!
Oppskriften er fra PTdesign, den skal strikkes i patent, men denne strikka jeg 
rundt i ribb, 2 rett og 2 vrang. I oppskriften skal også ermene sys i, men
det unngikk jeg ved å strikke raglan istede - vi syr da minst mulig :)
Jeg gjorde det samme da jeg strikka den første høsten 2011.

Ønsker dere alle en koselig fredagskveld og 
fin-fin helg med masse sol!

- og en liten ting....
tusen takk for alle de søte kommentarene på det forrige innlegget!
Det er da ingen problem å legge ut bilder av seg selv med så hyggelig tilbakemelding.
   
Stinemorklem

15 kommentarer:

  1. Kjempenydelig tunika i herlige farger! Jeg er kjempespent på det andre du strikker og gleder meg til å følge med videre:-)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Så nyydelig farge du strikker i! Jeg har lagt merke til det nye desginet til Sandnes garn, og jeg må si jeg liker det ganske godt :) Spent på å se hva du lager, det er mye fint i de siste katalogene! ;) Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  3. Nydelig, sart vårpastell! Ser for meg at den lyse fargen blir fin til deg :) Kan godt forstå at Matilde trakk til seg oppmerksomhet, hun er jo en liten skjønnhet. Og lyseblått til jenter er og blir kjempefint - en favoritt hos meg :)

    SvarSlett
  4. Helt herlig det ferskenfargede garnet! Spent på å se ferdig produkt av det :) Og for en nydelig tunika til en nydelig jente!

    God helg til deg.

    SvarSlett
  5. De fargene er virkelig til å bli glad av ja! Elsker slike fersken farger!
    Flott tunika. Tror ikke jeg kunnet jobbet i garnbutikk. For mange fristelser:)

    SvarSlett
  6. Nydelige farger :) Og en herlig jente :)

    SvarSlett
  7. så flotte farger og nydelig jente og genser! Ønsker deg en fin lørdag!

    SvarSlett
  8. Så fin tunika den skjønne jenta di har fått! Og for en flott Marte Helgetun-genser du har strikka deg:-)

    Er spent på hva de vårlige rosa nøstene blir til.

    Fin helg til deg!

    SvarSlett
  9. Nydelige rosafarger! Det blir spennende å se hva du strikker nå, altså.
    Nydelig frøken med herlig tunika. Synes hun gjorde et godt fargevalg! :)

    SvarSlett
  10. For en herlig garn-kombinasjon og farge!!! Tror jeg vet hva du strikker på, det blir nok nydelig!! Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  11. Skikkelg fin tunika, veldig vinter over den - det liker jeg :)
    Og de garnene du viser frem....mmmmm....♥ Spent å se hva du tryller frem :)

    Ha ei flott uke!
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei Stinemor :)
    Så herlig farge! Love It ♫.♪♪♫.♪.
    - og så nydelige bilder du deler
    nedover her med oss. Ser ut som
    du har hatt en super vinterferie
    - veldig koselig å titte inn her
    til deg ღ Du er kreativ, og flink
    og tar aldeles nydelige bilder
    av både barn, hunder, natur og det
    du lager! i.n.s.p.i.r.e.r.e.n.d.e
    Ønsker deg en flott uke som kommer
    Stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
  13. Sukk så nydelig farge!Og nydelig tunika! :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  14. Så flink du er med strikkepinnene. Håper våren kommer fort :)

    SvarSlett
  15. Lekre farger:) Så flink du er!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥