Stinemors Små Øyeblikk

mandag 6. april 2015

Nancy | i to varianter


I strikkeverden er vel ikke akkurat begrepet nancykofte så veldig ukjent.. :)
Den har jo til og med fått sin egen side på facebook.

Jeg hev meg liksom ikke på denne bølgen før nå for en måned siden
- da kom SandensGarn med sitt nye hefte hvor de hadde laget oppskrift til denne fine kofta
med litt tykkere garn på pinne 3,5 - jeg blir veldig glad når jeg slipper pinne 3 :)

Denne genseren strikket jeg i Sterk fra DuStoreAlpakke - et nydelig garn!
- og jeg digger å strikke mønsterstrikk med dette garnet.

Charlotte har selv bestemt fargene 
- lysebrun hovedfarge med hvitt, petrol og lys mint -
( den lyse mintfargen er Alpakka fra SandnesGarn )

Matilde fikk en kofte, og den er strikket i Mitu fra PTdesign
- myk og god i friske farger! Denne var artig å strikke!

Over sårkanten sydde jeg på et søtt prikkete bånd - en søt detalj!

Jeg har blitt veldig glad i mønsteret og er svært fornøyd med disse to
- så jeg burde vel egentlig lage en til meg selv også ;)


Håper dere har hatt en flott påske!
- Stinemorklem -

7 kommentarer:

  1. Her var det vanskelig å velge en favoritt. Synes begge er riktig så fine og kler jentene dine så godt! Alltid kjekt å se plagg i bruk.
    Lykke til med den neste!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine farger på begge, er både glad i de rolige tonene men til de litt mindre er det utrolig fint med litt farger så her traff du meg med begge :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine, begge to! Ikke så rart Nancy-mønsteret er blir så populært, det er virkelig fint.

    SvarSlett
  4. Så fine nancy'er! Hadde jeg hatt tålmodighet nok til voksenplagg med mønster ville denne stått høyt på strikkelista. Den turkise var helt nydelig!

    SvarSlett
  5. Å så fine farger på disse to - jeg hadde glemt hvor fint blått er sammen med brun, brukte alltid det til lillegutt da han var liten. Herlige kofter :)

    SvarSlett
  6. En dag skal jeg klare å strikke sånne plagg. I mellomtiden ser jeg på slike bilder med lengsel i blikket og tenker på at folk er flinke. Var flotte farger på begge plagg.

    SvarSlett
  7. Nice post, things explained in details. Thank You.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥