Stinemors Små Øyeblikk

fredag 27. april 2012

Heklet skjerf

Det er jo nesten ikke til å tro... - jeg hekler! Man skal få noen overraskelser underveis :)
Denne gangen heklet jeg etter oppskrift også, det er nesten enda mer overraskende...
Man jammen er det gøy, og jeg er så absolutt bitt av basillen! ღ
Oppskriften er fra drops
Skjerfet er heklet i alpaca bouclè - mykt og godt, og det gikk med 3 nøster.
Mamma'n min hadde bursdag denne uka, og dette skjerfet ble gave til henne. Hun elsker jo grått!
Også syns jeg det var litt stas at hun skulle få mitt aller første hekleskjerf ღ
Her hos oss går dagene som de pleier ღ
Alfakrøll er virkelig i god form! Hun løper og spretter, kaster med hodet og sjarmerer alle.
Litt trist er det at vi har hatt mye regn i det siste, og da er vi ikke like mye ute sammen
med henne - hun sier tydelig i fra om hva hun mener om det. Det brekes høyt
hvis vi går fra henne når hun ikke er helt enig - et sjarmtroll ღ

Men nå ser det ut som at solen skal titte fram denne helga, det skal gjøre godt!
Alle her i huset har vært syke i tur og orden, heldigvis varer det kun et par
dager. Sistemann ut er meg, så jeg føler meg litt tufs akkkurat nå.
Satser på at det gir seg til i morgen for jeg skal på utstilling
både lørdag og søndag :)


Kos dere med fredagskvelden!

7 kommentarer:

  1. Så flott det ble! En mamma verdig :) God helg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Har tagget deg i en utfordring på bloggen min. :)http://marionlouises.blogspot.com/2012/04/11.html
    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hu mor blir nok veldig glad for et så fint skjerf :)

    Og søte lille alfakrøll <3

    Lykke til på utstilling i helga!

    Klem

    SvarSlett
  4. Stilig skjerf, og garnet gir en flott og annerledes struktur
    Alfakrøll er supersøt.
    Håper du er frisk nok til utstillingen . Lykke til

    SvarSlett
  5. ja ikke sant, hekling er gøy. Skjerfet ble fint! Og bildet av Alfakrøll er bare helt snusk!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  6. Kjempe fint skjerf!! ;-))
    Inspirerende for en som meg som fremdeles er på "øvelses-stadiet".
    La meg til som følger, for her inne fant jeg masse inspirasjon. Til og med prøvd meg på Cupcake luen din. Tusen takk for oppskrift!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥