Stinemors Små Øyeblikk

lørdag 25. august 2012

Med et hjerte på magen

Lillemor har fått nye striper i garnet lille Lerke - mykt og herlig garn. Lyse blå og hvite striper med grå detaljer i form av striper, kanter og selvsagt et hjerte   Jeg fikk virkelig sansen for dette garnet etter å ha strikket babytøyet til min kusines lille baby - og da ble igjen noen nøster så ble de fort til en Matilde-genser 
 ♥
Det ble en del tull i starten med antall masker og slikt siden de oppskriftene som fins til dette garnet kun går opp til ca 3 år. Og et sted underveis glemte jeg at jeg brukte litt større pinner så da ble den jo helt feil, men til slutt ble genseren ganske så bra - ja, jeg syns det ble veldig nydelig faktisk! Matilde var skikkelig fornøyd og genseren måtte på da hun skulle i barnehagen i går - det varmer mammas strikkehjerte


Håper dere alle har hatt en god start på helga!
Jeg stod opp tidlig, putta to hunder i bilen og dro avgårde til Drammen og hundeutstilling.
Lille Chevy gjorde det veldig bra og ble beste hanne! hurra!
Da jeg kom hjem slo jeg til og var husmor - wow ! Støvet møtte kluten og tapte, gulvene
ble fri for hundehår, vel ja.. for en liten stund iallefall og hundene fikk enda en seng
slik at de får gode soveplasser alle sammen her i stua. Men hva skjedde?
Jo, lille Daisy bruker den ene som er tre ganger så stor som henne,
Brum ligger så lang han er i den andre, og de to andre de har
lagt seg på gulvet slik de pleier... jaja... Jeg har iallfall
gjort mitt, så da kan de ha det så godt :)

Stinemorklem

11 kommentarer:

  1. Superfin genser og matilde er bare helt skjønn :-)
    Du er så utrolig flink til de "små" detaljene som virkelig gjør et plagg, som den går kanten og hjerte.
    Håper du også får en fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Finfin genser du har strikket! Matilde er så fin i den lyseblå fargen :) og jammen ble det lekkert med et pyntehjerte på også!

    SvarSlett
  3. Nydelig genser, og søt modell.

    SvarSlett
  4. Nydelig genser med fine detaljer!!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser til Matilde! Nydelige farger til henne. Klart den måtte tas i bruk med en gang. Barn er herlige slik, ingenting å vente med. Mange av oss voksne lar plaggene ligge i skapet ei stund.... Forstå det den som kan.
    Og bildene dine er fantastiske som vanlig!

    Ha en fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser og mange nydelige bilder!! God søndag!

    SvarSlett
  7. Nydelig både genser og modell!!

    SvarSlett
  8. Så innmari fin genser! Og den nydeligste modellen☺

    Artig når ungene setter så stor pris på plaggene de får at de vil ha de på med en gang☺

    SvarSlett
  9. Kjempefin hjerte-på-magen-genser! :) Lerke er ett kjempegodt garn, og så har de så mange flotte farger, slik du har valgt her! :)

    Fin søndagskveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  10. Nydelig genser, og helt skjønn modell. :-)
    Det er så morsomt å komme hit og kikke på bloggen din igjen. Etter å ha vært litt fraværende i bloggverdenen ser jeg jo at du er like driftig som alltid og lager de utroligste ting - hele tiden! Jeg blir så glad og inspirert!
    Ha en super uke!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥