Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 27. desember 2012

:: marius til lillesøster ::


... - altså min lillesøster...
Selvsagt måtte det bli en marius til jul siden hun fikk sokker til bursdagen sin.
Genseren er strikket i den samme brunfargen selvom det kanskje ikke ser sånn ut....
- lyset var litt dårlig da jeg tok bilder av genseren.
Genseren er også strikket i garnet sterk fra dustorealpakka - et nydelig garn å strikke med!
Og jeg digger rundfelling! Så fantastisk å slippe den monteringen.   Jo, jeg syns absolutt at
 marius er flott på den vanlige måten, men jeg får grøssninger kun av tanken på å
klippe i et strikkeplagg. Så skal det bli strikka marius her i huset så må det bli
med rundfelling - sånn er det med den saken!
Dette er faktisk min første mariusgenser... - tro det eller ei.. Ting tar tid!
Jeg har jo hatt en selvskreven allergi mot mønsterstrikk i laaaang tid, men nå er den så
absolutt kurert - og jeg strikker mønsterstrikk hele tiden. Det kan være ganske greit
siden Charlotte allerede har ytret at hun ønsker seg en slik hun også.. :)


Håper dere nyter en herlig romjul!
Jeg syns det er godt med en pust i bakken nå. De siste dagen før jul blir alltid litt ekstra hektisk
uansett, så blir det jo noen dager med farting hit og dit for å nyte dagene med familie.
Veldig koselig, men det skal også bli veldig godt med noen dager i ro her hjemme.
Kanskje jeg får litt mer tid til min egen og andres blogg disse dagene også
 - jeg ser fram til å besøke dere alle sammen!
Romjulsinpirasjon :)

Romjulsklem
Stinemor

18 kommentarer:

  1. Nydelig!! :) Heldig lillesøster du har ♥ Jeg husker så godt de strømpene, har ikke fått de ut av hodet. Og det er nesten litt 'spooky' det jeg skal si nå... For ett par timer siden fant jeg ut at så snart Anna var i seng skulle jeg bla meg tilbake på bloggen din og finne de nydelige strømpene...bare for å beundre de litt mer og kanskje overvinne mønsterstrikk-frykten. Og så legger du nå ut bilde av de! Det er ett sikkert tegn på at Gry-Anette faktisk skal driste seg på mønsterstrikk! Hihi ;)

    Koselig innlegg fra deg, absolutt romjulsinspirert ♥

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig spooky! Og jeg som tenkte litt på deg da jeg skrev om min allergi mot mønsterstrikk :)
      Jeg syns absolutt at du bør hive deg på - dette fikser du!!

      Slett
  2. Såååååå fine farger! Sterk er et utrolig herlig garn, både sterkt til sokker, mykt og deilig både å strikke med og ha på! Heldige lillesøster. =)
    God romjul.
    Klem Tone =D

    SvarSlett
  3. Ååå så fin mariusgenser! SÅ herlige farger! Søsteren din er heldig:)

    SvarSlett
  4. Nydelige farger !!! Jeg selv har strikket diverse i mariusmønster - elsker det mønsteret :) Fortsatt god jul .

    SvarSlett
  5. Nydelig genser;) Så utrolig heldig hun er som fikk den til jul;)
    Ja, sokkene også;)) Jeg har ikke noe stort strikkeprosjekt for tiden. Kanskje jeg skal strikke noe til meg selv!!! Likte den Mariusgenseren med rund felling! ;)
    Her nyter jeg gostolen og håndquilting. Snart ferdig med et "evighetsprosjekt" av et teppe!
    Ønsker deg en fin kveld;)

    Romjulsklem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser, heldig lillesøster :-)
    Rundfelling er bra for oss med monterings issues :-)

    SvarSlett
  7. Alle må ha en Marius mener nå jeg. Denne genseren var kjempefin! Litt av en julepresang! Jeg var heldig og fikk Mariusboka til jul, så da kan det ikke bli lenge før jeg prøver et mønster fra den.

    Fortsatt fin romjul!

    Klem

    SvarSlett
  8. Såååå heldig lillesøster du har!!
    Nydelig genser :D

    Ha en fin juletid videre,
    KLemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  9. Fin maius, likte godt fargane. Sterk er eit fint garn. Ha ei fin jul.

    SvarSlett
  10. For en utrolig fin genser, i en nydelig farge! Sokkene var også kjempefine.
    I tillegg må jeg bare si at jeg synes du tar veldig fine bilder! Kos deg videre i romjulen :) Jeg er straks på tur til jobb, men i ettermiddag blir det tilbake til strikketøyet :)

    SvarSlett
  11. Flott genser! Jeg har og fått sansen for denne med rund sal, liker heller ikke å klippe i et strikkeplagg... Ønsker deg noen herlige romjulsdager :)

    SvarSlett
  12. Nydelig genser (og sokker) til en heldig lillesøster!
    Ha en fortsatt koselig romjul :)

    SvarSlett
  13. Det var ein skikkelig flott mariusgenser,så snill storesøster du er:)) Kos deg i romjula:))

    SvarSlett
  14. Ikke verst å få hjemmespøtet Marius til jul. Snill du! :) Kjempeflott genser er det og den var grådig flott i denne varme bruntonen. Har ikke testet garnet før, må legges på minnet til en gyllen anledning :)

    Høres ut som dere har deilig romjulskos. Sitter på jobb, hektisk men tar meg en 5-minutters bloggrunde ^_^

    Juleklem fra meg,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  15. Mariusmønster og rundfelling er to ord som jeg eeeelsker :o) Blir visst aldri lei... Ønsker deg ei riktig god romjul, og gleder meg til å følge deg i 2013 også.

    SvarSlett
  16. Utrolig fin farge kombo til marius genseren, enig med at rundfelling er genialt :)

    SvarSlett
  17. Så nydelig genseren ble! Jeg er så enig med deg ang montering - det kunne ikke falt meg inn å strikke en "vanlig" marius, men en med rundfelling kunne jeg lett kastet meg på! :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥