Stinemors Små Øyeblikk

fredag 11. januar 2013

Julegaver 2012 ♡ gensere


Det ble selvsagt produsert en del myke julegaver av meg i fjor.. 
Jeg har ikke hatt tid til å la de få sine egne innlegg her i bloggen, så da kommer de nå samlet.
Den rosa er til ei lita jente på ca halvannet år som nettopp har kommet til Norge...
- vi har ikke møtt henne ennå, men jeg regner med at rosa genser med brune kanter passer bra.

Hennes storesøster fikk denne i turkis med litt lysere kanter,
disse to er strikket i en tråd alpaca bouclè og en tråd alpaca, begge fra drops.
 

To gensere i voksenstørrelse ble det også, disse er strikket i puno - en absolutt favoritt!
De er strikket etter må i en pt design oppskrift. Veldig lik Skappelgenseren, 
men det felles av litt ved ermehullet og har dermed litt mer fasong.
Svigemor og henne søster fant disse under treet.

Det må bare sies at jeg syns disse ble mye bedre en den populære Skappelgenseren..
- sånn er det med den saken! :)
Det går litt tid mellom hvert innlegg her nå, og ikke har jeg fått vært like mye innom dere andre 
bloggere heller. Tiden flyr så fort.. - samtidig merker jeg at noe av behovet blir dekket 
gjennom instagram. Men det kan ikke erstatte kosen med bloggene uansett.

Etter denne uka føler jeg at hverdagen er ordentlig i gang. Skole, barnehage og jobb
- jeg koser meg fortsatt mye med de to dagene i uka jeg er i garnbutikken!
Hvilken luksus for meg å kunne jobbe der - lykke

Håper dere får en god helg med nydelig sol!
Jeg så et glimt av den i dag da jeg kom meg ut tur med hundene, formen min var langt nede i natt
og tidlig på dagen, skikkelig blæh! Men det er min egen feil... Jeg malte og flytta på alt i
spisestua i forrige helg, og det fikk jeg igjen for kan man si. Kroppen var nok ikke
helt fornøyd, men det var jeg - det ble lekkert! Stakkars mannen.. han var en
tur på jobben lørdag og kom hjem til nymalt spisestue.. hahaha...
Det er ikke lurt å la sin kone være alene hjemme med et
nyinnkjøpt malespann! Jeg trodde han hadde lært
dette nå.... :)  Heldigvis ble han fornøyd!

Stinemorklem

19 kommentarer:

  1. Så nydelige gensre og ikke minst farge kombinasjoner :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine ting! Spesielt de to barnegenserne likte jeg kjempegodt...
    Håper du får en fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefine gensere. Har lyst på en slik selv. Mye finere en skappelgenseren. Så fin kavalkade du har laget.

    SvarSlett
  4. Så fine gensere! :) Superheldig de som fikk dem i gave :) Har lyst å strikke meg en selv, så dette var fin inspirasjon :)

    SvarSlett
  5. Flotte gensere - virkelig produktiv, du .....
    Enig med deg, både ang Puno og Pt sin "Skappelgenser" ..... men nå er det nok riller for meg
    God helg

    SvarSlett
  6. Mykje fint du har strikka. Ha go'e helg! Det er kjekt og inspirerne å følge deg. Klem

    SvarSlett
  7. Kan tenke meg at du koser deg i garnbutikken, ja ;)
    Jeg skal sikkert også snart bli "ekstrahjelp" på Gjestal i Oltedal, og det gleder jeg meg veldig til! :)

    SvarSlett
  8. Kjempefine gensere, i herlig delikate og myke farger :) Fortsatt fin helg :)

    SvarSlett
  9. Så otroligt fina tröjor!!!...och de söta namnetiketterna, vilket bra sätt att göra av med udda knappar!
    Du inspirerar :)

    SvarSlett
  10. Så fine gensere :) Flotte farger!

    SvarSlett
  11. Herlige gensere du har laget!!
    Fine farger og nydelig med kanten i kontrastfarge!!
    :O) Puno er en favoritt hos meg også....
    God helg til deg!

    SvarSlett
  12. Så fine gensere i fine farger;) det ble fint med kanter i andre farger;)

    SvarSlett
  13. Nydelige! ♥ Og så flott med de kontrast-kantene, de gjorde seg! Du var virkelig produktiv før jul - som igjen resulterte i mange heldige og lykkelige mottakere :)

    Ha en herlig søndag
    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempefine gensere, kontrastkanten gjorde virkelig susen her :) Jeg må si du har virkelig stått på før jul - det kan ikke måle seg med de få gavene jeg lagde ;)

    SvarSlett
  15. Knallflotte gensere! Stilig med brunfargen i kantene!

    SvarSlett
  16. så mange fine gensere! Var nok mange som ble glad for disse fine gavene!

    SvarSlett
  17. Jeg først besøkte denne bloggen og jeg virkelig liker, og jeg synes det er veldig nyttig og interessant, jeg er imponert jobber for å vise her på denne bloggen, håper jeg du vil beholde, og vil dele mer enn på denne måten,
    http://www.biseresult.pk/

    SvarSlett
  18. Wow! Imponert over alt det fine du lager. Dette kan du! Gøy å følge med på bloggen din, du har nok fått en ny følger :) god helg!

    SvarSlett
  19. Kjempefine!!! Hvilken oppskrift har du brukt? Fikk lyst til å strikke slike selv :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥