Stinemors Små Øyeblikk

tirsdag 11. november 2014

PUS | og litt savn av bloggen....



Nå kjente jeg at savnet etter bloggen ble stort... og når vi nå sitter her litt småtufse halve familien
så har jeg iallefall tid :) Selv om jeg ikke er flink til å oppdatere her så mye så strikker jeg
hele tiden! Hodet mitt er sterkt rammet av kreative påfunn, og heldigvis ender noen av
disse ideen ned på papir og i et plagg.


Denne herligheten av en genser strikkes kjapt på pinne 8 i garnet pus fra DuStoreAlpakka.
Jeg ble inspirert av et bilde jeg så et eller annet sted og valget på garn sa seg nesten selv,
så var det bare å sette i gang :) - genseren er veldig kjap å strikke!

Jeg har skrevet ned oppskrift til en str 7/8 år, 
mulig jeg prøver meg fram på både mindre og større str etterhvert. 

- info tatt fra nettbutikken vår -
"Pus er et loddent, supermykt, lett og lekkert alpakkagarn med en kabelspunnet kjerne. 
Overflaten er pent børstet og garnet passer perfekt til lette plagg. Pus er drøyt i bruk og kommer 
i et bredt fargeutvalg fra naturlige toner til friske farger.
Pus er lett å strikke med og godt å holde mellom fingrene. 
Det er ekstra inspirerende å se hvor raskt plagget vokser frem.
TIPS:
Garnet er perfekt til skjerf, løse halser og tilbehør, fordi det er så lett og luftig, passer det også svært godt til større plagg. Egner seg også til å børste opp om man ønsker en enda mer pusete effekt.
70% Baby Alpakka - 17% akryl - 13% polyamide"

Matilde er svært fornøyd med sin nye genser og mener selvsagt at man må stå slik
 på iallefall et av bildene... ;) hihi....
Selvom dette garnet skal strikkes på pinne 8-9 så føles det fortsatt lett og mykt!
Det er ingen problem å ha denne genseren under jakka eller dressen.
Matilde holdt seg god og varm på forrige skogtur med kun en singlet under denne :)


Akkurat nå har vi 20% på pus i nettbutikken vår
- der ligger også garnpakken til denne genseren
Ta gjerne en titt på den her Stripete barnegenser


Ønsker dere en fin-fin dag!
Stinemorklem

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Kjekt å se aktivitet på bloggen din! Kjekt og kjapt å følge med på og bli inspirert på Instagram også, men ingenting er som en flott blogg! Og der ligger du bra an! ;)
    Ingen tvil om at det er blitt mindre aktivitet på mange blogger rundt om etter at det har tatt av på Insta, men det er jo her i bloggverden vi kommer tilbake for å titte og finne frem tidligere innlegg og kooose oss med masse fin inspirasjon, så jeg håper virkelig ikke at alle disse fine bloggene blir for mye erstattet av Insta. Ser jo selv også at det er mye kjappere å poste på insta og mer tiltak med blogg, men likevel er det noe eget med alle de fine bloggene! Så håper du vil finnes her masse i fremtiden også :)
    Ha en fin uke!
    Anitaklem ;)

    SvarSlett
  2. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥