Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 15. april 2010

- SPISEPLASSEN MED NYTT UTSEENDE -


Plutselig skjedde det masse på en gang her.. - plutselig kom energien og lysten til å finne fram malekosten ... johoooo ;)
- det var jammen på tide!


Skapet fant jeg på Finn.no og sendte mannen i full fart for å hente det! Det er sånne ting man har mannen til ;)
Vi måtte betale 500,- for skapet, men syns ikke det var så ille...


Problemet var vel at skapet var i luta furu.............
- og det er ikke akseptabelt her i huset!!!!!!!!!!!!!!!


Etter et par strøk med Gustaviansk blå ble skapet som nytt & lekkert!!

Knottene kjøpte jeg på Dorothea - de har så mange flotte knotter å velge mellom :)




♥ ♥ ♥

Noah som venter på at bordet skal males..... - vel, han trengte ikke å vente lenge!
Bordet fikk sitt første strøk når jeg fikk han vekk derfra... Det var jo ikke akkurat rette plassen for en hårete affe å ligge når mor skal male bordet hvitt!! Sånne highlights passer ikke ;)
Det var et sant mareritt å holde han unna spiseplassen mens malingen skulle tørke - snakk om nysgjerrig gutt!
Men alt gikk fint.. - bordet og 2 av stolene er nå nydelig hvite.


1 av stolene fikk et par strøk med Gustaviansk blå.
2 er blåmalte fra før - men da en litt lysere farge... - en farge som heter Tåke.
2 er som sagt hvite...
MEN hvor er den siste stolen??? Vi hadde da 6 stykker........ hmmmm..... ;)



♥ ♥ ♥


Jaja.. jeg vil da tro at den stolen dukker opp igjen... - det er ikke så lett for en stor kjøkkenstol å gjemme seg altfor godt heller.... Merkelig er det at jeg ikke fant den da vi tømte roterommet nede for litt siden. Jeg vet jeg spurte mannen om den var der, men nå er det jo ikke alltid at de er så flinke til å telle heller da...... Eller kanskje han bare sa; nei, den har jeg ikke sett.. - rett og slett for å slippe å høre meg mase??


♥ ♥ ♥

Den lekre vasen fikk i bryllupsgave fra en av mannens beste kompiser som bor i USA.
- Hand Painted Ceremonial Vase - en tradisjon og symbol på lykke i følge indianere.
In The Nemadji Tradition .....
" This ceremonial vase surrenders the spirit of two into one body united with eternal love."

Behøver man å si noe mer? Denne er viktig for oss!

Det er disse også... - eller de er kanskje mest viktig for meg..
Hvis du spør mannen hvor Kosta Boda skålene står, så tror jeg du får et oppgitt, forvirrende og håpløst blikk som svar! ;)
Men for meg er de viktig, og de er også en del av et dessert sett vi fikk til bryllupet.. Lekkert!


Hihihi... også kyra mine da! Hva var vel livet uten dem? ;)


Og den flotte Diva-hunden som Kiwi vant den gangen hun ble Best In Show valp på Afghaner Spesialen i 2007! Det var et fantastisk øyeblikk og en knallstart på den akk så korte karrieren hun fikk i ringen...
- alle står de samlet i den fine nymalte skapet... Minner som er verdt masse å ta vare på!


Faktisk så er alle bildene på spiseplassen i blåe farger.... - eller det er nok litt med vilje! ;)
Jeg er svært glad i blått, og det syns!
- dette bildet broderte jeg får en del år siden, ca 4 år siden kanskje.... Og jeg er fornøyd med det!
Dette har jeg også laget.... - En Kald VinterNatt -
brrrrrr... ;) Men jeg får faktisk litt god julestemning av det også....

- laget av Markus -
Det er vel 2-3 år siden han malte dette på skolen.. Han sier at han ble litt inspirert av øyene på sunnmøre hvor jeg kommer fra... Og det gjør bare at bildet for en enda større betydning for meg! Han har vært kjempe flink! :) - stolt mamma -



Sist, men ikke minst.... Jeg har rydda i skapet mitt!! Det skapet som egentlig (men ble overfylt av garn uansett..) skulle være et samlingssted for flotte bilder & gode minner ble raskt forvandlet til Mors Garn-Perle-Broderi & Kaos Skap!

Endelig har jeg et sted til oppskrifter, garn, interiørblader og alt pikkpakket mitt.... Da jeg begynte å rydde (- eller lete heter det kanskje?!?) i forskjellige kister, poser, skap og kurver etter hva jeg egentlig hadde av garn, så jeg raskt behovet for et samlingssted! Et ganske stort samlingssted... Jeg hadde jammen mer garn enn jeg kunne drømme om.. ops!

En del ble gitt til lykkelige jenter som fikk halvannen pose med restegarn - dette blir flittig brukt til å fingerhekle, og jentene koser seg!

Resten er her.. - sortert & pakket i gjennomsiktige kasser og kurver. Nå er det i orden i mors rot!

Iallefall for en kort stund.... hihihi c",)

Ha en fortreffelig ryddig kveld!

2 kommentarer:

  1. så fint skapet ble da,lurer på om eg skal male mitt og???? hmm er ikke særlig begeistra for luta furu eg heller,og nå er vi nettopp ferdig med å puss opp stua,den er nå hvit på veggene med brune lister i tak, gulv, vindu og dører, møblene ble brune så da kan vel skapet og bli brunt,hmmmm ble litt gira nå når eg ser kor fint det ble hos deg, får nok ta en tur på malebutikken tenker eg. en fortsatt fin dag til deg.

    SvarSlett
  2. Hei :) så koselig!
    Det ble lekkert, og jeg er så fornøyd med det! Ble som nytt, og nå når bordet også er ferdig så ble lyset helt annerledes i spisekroken :)
    Løp og kjøp maling! hihi.. :)
    - luta furu kan ødelegge mye, det passer liksom ikke inn lenger :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥