Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 16. mai 2012

Heklet sjal

Det var vel ikke overraskende at jeg skulle bli en smule hekta på hekling når jeg først
satte i gang.... Det bare klør i fingrene etter mer liksom... En form for avhengighet
dette, men jammen er det en sunn avhengighet! Og jeg er veldig
 glad for at jeg er en bitteliten diger smule avhengig :)  
Sjalet er heklet i garnet delight fra drops - nydelig blå nyanser i nøstet.
Det ble gave til tanta mi som er glad i blått og kler fargen veldig godt!
Det gikk med hele 4 nøster, men det var jammen verdt det
Fargen er virkelig lekker til olastoff, så det skal jeg ha i bakhodet....
Kanskje det blir et blått sjal til meg selv også snart...

Håper dere har det meste klart til 17.mai!
Jeg har kontroll på klær til mann og barn, flagg og regnjakker... *sukk*
- har ikke helt oversikten over mitt eget antrekk, men slik er det hvert eneste år..
Med det været som er meldt så er det ikke akkurat fristende med skjørt og tynn bluse
 *sukk igjen*  Alle ønsker vi oss vel sol og varme på den store dagen.. Været har
ødelagt mye av gleden de siste årene syns jeg. På 17.mai skal liksom ungene
løpe rundt med flagrende kjoler og en is i handa Nå står vi nesten heller
med vinterjakka på og ønsker oss en kopp med varm kakao....

jajaja... 17.mai blir det uansett hurra!
Nå skal jeg hive meg over heklekroken.. Fritt etter fana boleroen er nesten ferdig,
mangler kun ørten kanter i forskjellige farger og å sy på blomster... puh!
Men den bare bli ferdig til i morgen - den skal det!
Da vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre i kveld!

*dagenførdagen*klem
Stinemor

7 kommentarer:

  1. SÅ fint sjalet ble! Kjenner meg igjen i den oppgittheten over Friett etter Fana jakken.. Gøy å strikke og kantene gikk for så vidt også greit, men all broderingen ble litt i meste laget for meg. Masse lykke til i alle fall, er jo gøy å kunne gå med noe så flott og selvlaget i morgen da. Må få se bilder da!! Ha en nydelig 17.

    SvarSlett
  2. NYDELEG sjal!! Huff den 17.mai.. enig, så lenge det er drittvær er det liksom ikkje noko stas med 17.mai. Har ikkje tenkt så mykje på denne dagen i år. Blir ein tur i toget ellers blir vi berre heime.

    Ha ein fin kveld!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Så flott sjal! Og delight-garnet med fargeskiftene kom virkelig til sin rett på dette sjalet :) Og som jeg mimrer tilbake.....til den tiden jeg selv oppdaget hekling.

    Ønsker deg og dine ei flott 17.mai feiring i morgen ♥

    Stor klem fra nord

    SvarSlett
  4. Nydelig sjal!! :-)
    Ønsker deg og dine en riktig god 17.mai! Ha en flotters dag!!! klem

    SvarSlett
  5. Kjempe fint sjal!!
    Håper dere får en strålende 17. mai feiring. Hurra!! :)

    SvarSlett
  6. Det sjalet ble utrolig fint! :) varmer godt på kjølige sommerkvelder tenker jeg:)

    SvarSlett
  7. Nyyydelig sjal! Hvilken str. på heklenåla brukte du?

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥