Stinemors Små Øyeblikk

fredag 4. mai 2012

Kosekrok | et lite hjerte | fredag

Selve spiseplassen vår fikk kjapt en fornyelse etter at kjøkken ble ferdig malt. Vi er en stor
familie og trenger plass rundt spisebordet, det ble fort slitsomt å måtte gå gjennom stua
for å komme seg forbi ... Nå har vi danseplass! Og det har blitt så mye triveligere
- her sitter jeg ofte og koser meg
Ny lampe ble kjøpt - helt lik den vi har på kjøkkenet!
Siden det er åpen løsning så jeg fant ut at det var kjekt med like taklamper.
For 2 år siden så det slik ut ved spiseplassen vår - passe god plass og et kaos-garnrom til mor.
Men så fikk vi ny sofa, og den blå sjenken måtte flyttes på. Da ble det plutselig altfor trangt,
og det har tidvis vært til hodebry.... Men nå som mannen har rivd den veggen har vi fått
mye mer plass og lys! Ren lykke dette
Jeg har fått flere spørsmål om hjertene jeg har sydd på pannebånd og på de herlige enkle vestene
fra Pickles. Til dere som har spurt meg både her og på mail, så er jeg innmari lei meg for at
jeg er så innmari treg.. - fryktelig treg... usj da... Men nå er det endelig gjort!!!

Jeg har oppdatert innlegget Pannebånd |oppskrift| med en liten
 forklaring som jeg virkelig håper er fortsåelig for dere også!

Hjertene jeg har sydd bak på enkel vest er ganske så like, men litt større. Jeg ble inspirert til å strikke
disse etter at jeg hadde laget pute til Celine med hjerte på, de fra pt design - denne oppskriften
 fant jeg overalt før jul. Jeg har strikket de med dobbel tråd merino extra fine.
Legg opp 3 masker og strikk glattstrikk hele veien,
øk på hver 2.pinne - 1 maske i hver side, innenfor de ytterste maskene.
Fortsett til du har 19 masker på pinnen, strikk så 8 omg glattstrikk.
På neste omg (vrangen) felles den miderste masken.

Så strikkes de to delene hver for seg, start fra rettsiden.
- høyre del -
1. - strikk 2 vridd sammen på starten av omg
2. - vrang   3. - gjenta første pinne
4. - startes med å strikke 2 vrang sammen
5. - gjenta første pinne   6. - gjenta fjerde pinne
7. - 2 rett sammen 2 ganger, så dra første maske og den andre,
klipp tråden og dra igjennom siste masken.

- venstre del -
1. - strikk 2 rett sammen på slutten av pinnen
2. - vrang   3. - gjenta første pinne
4. - 2 vrang sammen på slutten av pinnen
5. - gjenta første pinne   6. - gjente fjerde pinne
7. - 2 rett sammen 2 ganger, så dra første maske og den andre,
klipp tråden og dra igjennom siste masken.

god fredag!

Nå skal jeg se ferdig Voice og hekle videre på et sjal som skal bli en gave...

3 kommentarer:

  1. Takk for hjerteoppskrift, jeg har lenge sett på de og synes de er så søte :)

    SvarSlett
  2. Så koselig med litt fornyelse!!
    Det trenger man.....

    Å jeg elsker hjertene dine ;) Du burde begynne å selge dem.
    Så flott jente med langt hår, flettefin!!!

    God helg!

    Klemmer!!

    SvarSlett
  3. Så kjekt med stor spiseplass;)
    takk for hjerteoppskriften;)
    Tror jeg må begynne å skrive ut mønster jeg skal bruke.......!! Glemmer litt hvor jeg finner enkelte ting!! Alderen...sukk.
    Supergod helg til deg;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥