Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 21. november 2012

Bitteliten lue med et snev av marius

Noen ganger får man bare rett og slett en dille.....
- min dille nå er små luer, er jo så kjekt når de blir så fort ferdig!
Luen er strikket i lerke fra dale, oppskriften ble til underveis.
- den har lang dusk som den andre lille lua til nyfødt som jeg har vist dere.
I morgen skal de pakkes sammen og sendes til Marianne - jeg håper de kommer til nytte!

Her har det vært noen rolige dager i det siste..
På lørdag hadde vi 20-årsjubileum for da vi gikk ut av ungdomsskolen,
litt skummelt å tenke på at vi har blir så voksne.. Men for en fantastisk kveld!
Det var jeg og ei venninne som arrangerte og stod for det praktiske, så vi var ganske så
spente på hvordan kvelden ville bli - det ble en heidundrande fest! Stemningen var
på topp, vi var mange og alle smilte like pent. Gosj! Så morsomt det er da!


Det var flere som overnatter på hotellet, noen kom langveis fra, men vi var flere som
overnattet selv om vi hadde kort vei hjem. Jeg hadde 10 minutter hjem, men pytt..
Hotellferie er luksus for en firebarnsmor! Dermed ble kvelden enda lengre, og
jeg krøp ikke under dyna før fire den natta. Det ble lite søvn siden vi skulle
rekke frokosten, det var veldig koselig at så mange var der dagen etter
også - ekstra kos og ekstra tid. Jepp - jeg er strålende fornøyd!

ha en fin kveld!
Stinemorklem

9 kommentarer:

  1. Superfin lue, liker godt den lange dusken.

    Festing til kl 04 høres ut som en gøy fest :-)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt lue! Og den minner meg om noen luer du strikket for lenge siden, noen luer om gjorde at jeg oppdaget bloggen din ♥

    Ja det er superkjekt med små prosjekter.. :)

    Og for en kjekkas du har, i innlegget under!

    Tiden flyr fra meg i disse julemesse/sy-luer-som-en-gal-tider. Men titter innom på kveldingene da :) Og du, ikke stress med de mamma-smykkene :)

    Stor klem ♥

    SvarSlett
  3. Hei,
    Så koselig og fin hue du har strikka.Kjekt med slike småplagg som går fort :) Det er så flott med Marius mønster...og så mange variantar av plagg.
    Høyrdest ut som ein alle tiders klassefest du har vore på. Kjekt å møte igjen gamle kjende.
    Ha det fint.

    SvarSlett
  4. Fin lue! Litt sånn tradisjon, nisselue og mote i en smell. :) Skikkelig stilig!

    SvarSlett
  5. Luer kan du, thi-hi! Utrolig gøy denne varianten og ekstra snedig med mariusmønster med lange dusken. Tipper det blir en fotoshoot av den som får den lua ;)

    Mmm, høres ut til at du hadde en herlig feiring med "gamle-gjengen". Enig med deg - ta inn på hotell og unn deg luksus og sosialt samvær, he-he. Lager mange nye gode minner av slike sammenkomster. Viktig! :D

    Nyt dagen!
    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  6. Kjempefin lue! Og så morsomt med den lange dusken. Kjenner jeg blir inspirert til å strikke noe Marius snart. Men jeg holder igjen for jeg har aldri strikket mønster før.... Gruer meg litt...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥