Stinemors Små Øyeblikk

fredag 12. mars 2010

Fra turkise garnNØSTER til turkis TUNIKA

Veien var ikke lang, men det er godt å se den ferdig!
Den er strikket i turkis PARIS, og jeg har brukt håndfarget garn til å bryte opp litt.
- det hvite ble brukt til å lage blomster for pynt.
Jeg prøvde så godt jeg kunne å hekle... hihi - det er jo nesten like latterlig hver gang!
Men tror det funker sånn noenlunde....

Etter en liten ekspedisjon i perlebeholdingen så fant jeg også noen som passa til i fargene
- så da ble det litt ekstra pynt her og der....

- Et liten blomst -

- med en perle i midten.....
Et lite blikkfang!

Kanten nede ble pyntet med hvite blomster
- de har turkise perler i midten.
Selv om jeg virkelig er dårlig på hekling, så tror jeg disse funker allikevel.
- jeg syns de gir et sommerlig preg!

Den ser litt rar ut på hengeren, men jeg tror og HÅPER at den henger pent på hun som skal få den.... *krysser fingrene for det*
Det er bursdagsgave til en venninne - hun har hatt bursdag...
Men siden jeg kom på at jeg skulle strikke denne 2 dager før hennes dag, så ble jo gaven litt forsinket...
Alle gode ideer kommer i siste liten..... :)
På skuldrene sitter det en liten fyr
- eller flere små egentlig!
Og en liten personlig tuch sånn helt på tampen....
- det ligger mye kjærlighet bak en slik jobb!
Men det er en god følelse å lage noe flott til noen man er så glad i!

1 kommentar:

  1. Kjempe fin blogg du sriver Stine! Er så kreativ og flink du!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥