Stinemors Små Øyeblikk

mandag 27. september 2010

Godt & varmt til mor ❥

Det er ikke ofte at jeg lager noe til meg selv.... kremt....
Store voksen plagg tar jo mye lengre tid å strikke enn søte små til barn.
Men denne halsen gikk jo fryktelig fort!
- dermed ble det noe til mor -
Oppskriften er fra drops - her -
Jeg brukte kidsilk i en brunfarge,
- fargen på bildene er litt feil, men sånn går det når man begynner å leke seg i photoscape ;) hihi...
Den er strikket i patentstrikk, og det gir et flott utseende syns jeg.
Det strikkes med dobbel tråd, og etter heklekant og blomst så var det kun bittelitt igjen av 2 nøster.
Den ble deilig å ha på, jeg kan dra den ordentlig oppover ørene - akkurat slik jeg liker!
Øverst har jeg slengt på en kant med offwhite alpaca, litt ekstra pynt :)
Jeg skal lage flere av den - i forskjellige farger.
Langt inni skapet mitt så vet jeg at det ligger et par nøster med rosa farytale og silkealpaca
- tror de skal få lov til å bli til en hals :) den skal jeg lage lengre og ikke like høy,
slik at jeg kan vri den 2 ganger rundt halsen... Tror det kan bli bra!

Ellers er jeg litt sur faktisk.... hehehe...
Nettet vår krangler skikkelig om dagen, det er super tregt og klarer ikke å laste opp alle bloggene jeg vil se..
 Så jeg har ikke fått lest og titta i blogger denne helga.. Det er så og si umulig å legge igjen kommentarer... grrrr... ;) Så innmari kjedelig!!
Men nå venter vi på nytt utstyr slik at vi får tilgang til en annen leverandør på bredbånd
- så da satser jeg på at det blir berre lækkert snart!

ha en fin-fin mandag!

klem
- Stinemor -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥