Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 5. mai 2011

Flere striper ♥

Da var den stripete nr 2 ferdig også - det hjalp å få tak i den siste resten med garn...
Sånn er det når man kjøper garn til et prosjekt, men lager noe helt annet.... ;)
Det skjer jammen ofte..... - men jeg tror ikke jeg er alene om det!

Fortsatt inspirert av den samme kjolen fra pt design, men matilde sin stripete ble
en tunika - snakk om overraskelse.. hihihi... ;)  Da jeg hadde strikket 2
rosa striper så følte jeg at denne må ha raglanfelling og korte ermer.
Jeg felte av til ermehull litt på måfå og strikket ermene sånn ca..
- men da de ble satt sammen så ble det jo bra!
Nederst på ermene og rundt halsen strikka jeg riller, har litt sansen for det nå om dagen.
Og nederst på tunikaen hekla jeg en omgang med fastmasker og staver slik at vi
skal slippe at kanten ruller oppover - liker ikke kanter som ruller!!
Og selvfølgelig litt søt pynt! En liten hekla blomst på hver arm med + en rosa knapp
med hvite prikker, de knappene er så søte   jepp denne ble super søt!
Det er morsomt når ting blir helt annerledes enn jeg hadde tenk
- ekstra stas er det når jeg syns det blir finere enn planen!

håper dere har en fin uke!
Hofta mi slutta å krangle i løpet av dagen, så jeg har sykla igjen til barnehagen. Må jo
bare innrømme at jeg blir litt stolt over meg selv som får det til! Etter en lang,
tung vinter med mye smerter er det godt å kunne presse kroppen litt. Jeg
blir litt mindre sliten for hver gang! Det er ikke en super lang tur dit,
er vel ca 3,7 km - men veien til går seigt oppover, og når
du tror du er på toppen så er det jaggu litt til ;)

klem
post signature


9 kommentarer:

  1. Den tunikaen ble kjempe fin.Likte den faktisk bedre enn orginalen;-)
    Lykketil med pressing av kropp <3

    Jeg har fått klarsignal til å gå litt igjen jeg også,maks 10min hver vei,så det er ikke mye,men nok til at jeg kommer meg opp og ned til butikken om ikke annent.

    SvarSlett
  2. Denne ble riktig flott! Likte godt detaljene med blomster og knapper! Kjekt med raglanfelling også! Du er så flink med pinnene! Jeg liker heller ikke kanter som ruller...
    Lykke til videre med syklingen - så bra at du merker fremgang!

    SvarSlett
  3. Stilig!! Litt av et produksjonstempo du har :) Artig å se hvordan ting blir til underveis ;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig flotte kjoler du har laget! Jeg liker fargekombinasjonen godt på begge to. Moro når man kan gjøre endringer som blir bedre enn orginalen:)

    SvarSlett
  5. Oj så flott!!! Skal si du svinger pinnene fort ;)

    Fin dag til deg!!

    SvarSlett
  6. Wow, jeg er så imponert Stine, fatter ikke at du klarer å strikke så mye på så kort tid. Som nevnt før, den motoren du har på pinnene dine er jammen kjapp, hi-hi!

    Herlige og gode plagg til jentene, artig med personlige fargevalg og egne varianter også. Lekre detaljer som alltid også, du er kjempeflink altså! :)

    Lykke til med neste prosjekt.. som jeg antar svinges rundt på pinnene nå, hi-hi! :D

    Har vært dårlig med bloggbesøk den siste uken for min dårlig, bare blogget litt selv og vært opptatt med alt mulig. Mai er en travel måned gitt! Ønsker deg og dine ei flott helg, dere har fått det kjempekoselig utendørs der ;)

    SvarSlett
  7. Skjønn tunika i flotte farger nok en gang:) Du er virkelig en racer med pinnene!! Enda kjekkere er det at kroppen fungerer bedre:)

    Ha en finfin helg:)
    Klem:)

    SvarSlett
  8. Enda en flott kjole!! Raglanfelling er toppers! Strikker aldri gensre der armene må sys på! Rillekant og knappepynt er og favoritter for tiden!!
    :)

    SvarSlett
  9. Så nydelig. Og nei, du er nok ikke den eneste som lager noe annet enn det garnet ble kjøpt for. ;)
    En god helg til deg, klem Misemor

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥