Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 10. november 2011

Søt i gråttღ

♥♥♥
Denne jakken har jeg strikket på innimellom alle hundegenser'ne den siste tiden....
Orginal oppskriften er fra Sandnesgarn - hefte nr 1006 mandarin baby
Orginalen er strikket i dobbel mandarin petit.
I dette heftet går oppskriftene kun opp til str 3/4 år, så jeg måtte trikse litt for å få
den til å passe lillemor, denne jakka ble vel til slutt en 4/5 år... - sånn ca....
Nå er jo ikke akkurat jeg den som følger oppskrifter hele tiden, men jeg hadde faktisk en plan om å
strikke denne i mandarin petit... Siden jeg ikke fikk strikket den i sommer fant jeg ut at et varmere
garn var et lurere valg, så denne er strikket i grå nepal - det er jeg veldig fornøyd med!
Litt detaljer må til! 3 forskjellige hekla blomster i hvitt, grå og lys blå med hver sin knapp.
Nå skal jeg sy fast dusken på lua som hører til denne jakka....
ha en flott kveld!

13 kommentarer:

  1. Grått er flott, passer til alt! Kjempefin!

    SvarSlett
  2. Frøkenen oppom her har jo tatt ordene fra munnen min....Martine har også en strikket jakke i grått og den er så kjekk å ha og passer til alt.God og varmm også,slik som denne:)
    Du er kjempeflink,har jo smilt godt av de flotte hundegenserne du har laget også da...litt misunnelig,afghanerne er jo allerede fullt påkledd fra naturens side:)
    Har ikke du kronisk senebetennelse av all strikkingen så vet ikke jeg?
    Håper ikke da:)
    toveklem:)

    SvarSlett
  3. aldeles nydelig jakke ! du er bare sååå flink :)

    SvarSlett
  4. Aldeles NYDELIG, Stinemor ღ
    Så flink du er, og jeg elsker
    denne gråfargen, supertøffe
    knapper også :) Glemte helt å
    skrive noen ord på bildet ditt
    som du hadde med i Øyeblikk`s
    konkurranse... syns det var
    skikkelig stilig, stemningsfullt
    og herlige farger... Kult også
    med de mørke uværsskyene og det
    blanke, glittrende ღ Ønsker deg
    en fortsatt fin kveld og snart
    helg :)) Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke med flotte detaljer :-)
    Du er kjempeflink. Her er det litt "øde-tid". Har så mye annet jeg driver med for tiden.

    God helg til deg
    Klem

    SvarSlett
  6. Den jakka kommer du til å bli veldig glad i:) Jeg strikket den og lua til snuppa til 17.mai i år, og den er bare så fiiiin på!:) Din ble superfin, og herlig gråfarge!

    SvarSlett
  7. Kjempe fin:) Så flink du er:)
    God helg til deg og dine<3
    Klem

    SvarSlett
  8. Denne var utrolig lekker! Kunne gjerne ha strikket den i noen størrelser større...! Du er såå rask med pinnene! Moro når resultatet blir så bra ;-)
    Ha en riktig god fredagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  9. Kjeeeempefin! Og utrolig hva tre søte små blomster kan gjøre med ett plagg! :) :) Og knappene da.. :)

    Ha ei super helg Stinemor ♥

    Klem

    SvarSlett
  10. WOW så nydelig! Farge, mønster og ikke minst knappene. I love it! Rett og slett:)

    SvarSlett
  11. Kjempefin! Strikker også i nepal. Deilig garn :)

    SvarSlett
  12. Takk for tips om oppskrift, jeg har en tendens til å hoppe over bomullsheftene siden jeg ikke liker strikke i bomull, men det er jo ikke noe problem å skifte til ull:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥