Stinemors Små Øyeblikk

tirsdag 30. oktober 2012

Varm hettelue

Den første snøen har falt og varmere klær må til.. Matilde trengte ny hettelue og fikk selv være med å
velge farger - valget falt på to lilla farger, og de passet fint til de to grå nøstene jeg hadde fra før.
Hettelua er strikket etter Pickles sin oppskrift på artig skrue hettelue - en morsom lue!
Jeg har strikket den i sterk fra DuStoreAlpakka, dette er et mykt og slitesterkt
bruksgarn i 40% alpakka, 40% merinoull og er forsterket med 20% nylon. Et
perfekt garn til sokker, men like fint til votter, luer og andre plagg som er
smye i bruk. Herlig mykt er det også! Absolutt en favoritt hos meg!
Matilde er veldig fornøyd og fortalte stolt at den var varm - oppdrag utført!

Nå skal resten av kvelden nytes krølla sammen i go'stolen med strikking selvfølgelig :)
- snart er det november, og jeg skal sette i gang med litt julegavestrikk.

nyt tirsdagskvelden!
Stinemorklem

12 kommentarer:

  1. Så flott den var og en søt jente som er fornøyd.
    Her strikkes det også......jeg er veldig glad i å begynne med noe nytt
    men nå må det skjerpes :)
    Kreativ kveld til deg

    SvarSlett
  2. Hadde det der bare vært "mote" for voksne, heldig liten jente :)

    SvarSlett
  3. Så kjekk den lua ble! Matilde kledde den kjempegodt! Sterk er også et av mine favorittgarn til "småstrikk".
    Her er det godt med kuldegrader, og det er virkelig motiverende å strikke varme vinterklær.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så fin den ble og fine farger sammen. Jeg har en sånn på pinnene, men den blir alt for liten med garnet jeg har brukt, så jeg ga den litt opp. Tror jeg skal prøve meg på en ny nå. Har mye babyull liggende, og dobbel tråd og litt tykke pinner burde jo bli bra:-)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Lekkert!
    Minner meg på at jeg har da en pose med Sterk liggende jeg...:) Må vel strikke noe votter og luer av det!
    Klem

    SvarSlett
  6. Skikkelig deilig lue, super at den er såpass lang nedover skuldrene.
    Har ikke prøvd det garnet, fint å høre erfaringer på det.

    SvarSlett
  7. Så fin den ble i lillafarger!
    Heldige jente di, også så flott tilbakemelding du fikk;)
    Jeg har også sett litt på denne, lurer på om Merino Extra Fine kan være et greit alternativ.

    SvarSlett
  8. Veldig fin og god lue!! Flotte farger du har brukt i den!!

    SvarSlett
  9. Så fine farger hun har valgt! Lua er bare helt super:-)

    SvarSlett
  10. SÅ fin og god!! Du er så flink!!!
    Kanskje du veit.. eg er på jakt etter eit lue eller to til vesla, som er 6 mnd i dag, som eg kan bruke til fotografering.. men eg finn ingen fine oppskrifter eller luer på epla. Har du ei fin oppskrift på strikka eller hekla lue evt lager du på bestilling....!???

    Ha ein finfin dag, søte!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Kjempefin! Og så fine bilder av Matilde din ♥
    Hettelua står på min liste også men er i selskap med veldig mange andre, hihi ;)

    Ha ei flott helg, kos deg med julegavestrikk :)

    Klem

    SvarSlett
  12. Så fint! Har vurdert å strikke denne, og nå tror jeg faktisk at jeg bestemte meg... Nydelige farger, og nydelig jente :-)
    Jeg liker bildene du har tatt for Pickles utrolig godt. Si ifra hvis du trenger hjelp til ny Pickles-strikking, da!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥