Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 3. februar 2011

Blomster & begravelse

Da er 2 1/2 uker med stress og slit over....
- alle timene i bil kjennes på kroppen,
slik er det når veien 'hjem' til
sunnmøre er så lang!
Begravelsen var på tirsdag 1.februar
- det var regn og vind, skikkelig vestlandsvær....
Klokka 10 tirsdag morgen møtte vi alle opp på ferjekaia
for å følge mormor en siste gang rundt øya. Dette var
en verdig avslutning på mormor sitt liv her.

Kransen er fra oss 7 barnebarn med teksten
"Vi unner deg hvile, men savnet er sårt."
Hjertet er fra de 6 oldebarna med teksten
"Sov godt oldemor."
Dette er etter at blomstene kom ut - liggende på gravstedet.
Det er tårer på blomstene våre -tårer for en super mormor.
Da 'etterlaget' var over dro vi tilbake til kirka slik at jeg fikk tatt
bilder av blomstene ute også. Mamma hadde med lys vi tente
- et for mormor & et for bestefar som døde for 23 år siden.

Det ble en flott begravelse og en verdig avslutning. Været var
heftig til tider, men slik jeg forventet. Jeg var helt sikker
på at mormor ønsket å si farvel til oss med å blåse
kraftig på kirkeveggene og i trærne rundt.
- for meg betydde det farvel -

Savnet vil alltid være der - men de gode minnene er mange!
Jeg har en ro inni meg nå, og det er gjør godt......

post signature

3 kommentarer:

  1. De bildene sier mer enn tusen ord.
    Utrolig vakre.

    Godt du har fått en ro i deg.
    Klem.

    SvarSlett
  2. Jeg sier som Renate, utrolig vakre bilder - som du kan ta med deg som gode minner.

    Klem ♥

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder, og fine ord fra dere alle! Det ser ut som det ble en fin ramme rundt det hele, en verdig avslutning! God klem fra meg <3

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥