Stinemors Små Øyeblikk

fredag 18. februar 2011

Vannkopper & kluter

Jepp.. da er matilde igjen hjemme fra barnehagen.. Den siste tiden har hun nesten vært mer
her enn der - hun savner barnehagen sin så fælt. Først startet uka med vond hånd, hun ble
hjemme siden det ikke var så lett å dra på tur til akebakken med en hånd som ikke
ville noen ting. Og i går kom vannkoppene krypende - det er egentlig ikke
overraskende i det hele tatt! Jeg er veldig glad for at hun kan bli ferdig
med det. Jeg var 19 da jeg fikk dem, og det husker jeg svært
godt *stønn*  De andre ungene har også hatt vannkopper.
♥♥♥
markus fikk det for 2.gang en uke før Charlotte sin barnedåp... - uhuuu.... Da var
jeg en smule redd for at dåpsbarnet skulle være prikkete på bildene, men
var kun markus som var prikkete på de ;)  celine fikk vannkopper to dager
etter barnedåpen og noen få dager etter det fikk charlotte de også, hun
var da 3 mnd. Lille charlotte fikk helvetesild da vannkopp viruset
virra rundt i barnehagen hennes rett etter at hun opererte
bort mandler og polypper -hun hadde dårlig immun-
forsvar da. Det var ikke godt for henne, men
hun var tøff slik hun alltid er! Heldigvis
er det over, og snart er lillemor
sine vannkopper borte også.

Jeg snubla over disse bildene av klutene jeg strikka på bilturen opp til sunnmøre
for begravelsen til mormor... Siden vi skulle låne et hus der opp så fant jeg
ut at et sett med 2 kluter ville være super takk-for-lånet gave.
Hun vi lånte huset av er kjempe glad i lime - det så jeg
da vi sov hus dem en natt da mormor døde.
Brunt passer godt til lime... så voila! 1 brun & 1 lime
Ganske så stilig sammen faktisk - og passer jo veldig
bra til den brune - Stinemor - lappen min.
Mottakeren ble kjempe fornøyd!

Garnet er mandarin petit - tror jeg.... Jeg rota rundt i bomullgarn kurven for
å finne de rette fargene, og noen av nøstene mangler magebelter gitt :)

ha en super fredagskveld ♥ Det skal jeg!

klem
post signature

7 kommentarer:

  1. Godt med alt som er gjort! Vannkopper må til, men ikke alltid det passer....Masse god bedring til henne:) Flotte kluter:)

    En god helg ønskes til dere også:)
    Helgeklem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Det er leit og kjedelig når man blir syke. God bedring til alle !!

    Stilig farvevalg på klutene. Da jeg strikket, gikk det i blått, rødt sort og lilla.
    Brunt og lime var tøft!

    ønsker deg en fin helg
    Klem

    SvarSlett
  3. Huff, så leit med vannkopper, håper det blir en mild versjon, og at hun kommer seg raskt.

    Flotte kluter, og fantastiske smykker under her!

    Helgeklem fra Maria!

    SvarSlett
  4. God bedring til vesla. Får håpe det ikke klør for mye i dagene som kommer. Vi hadde vannkopper i hus i høst, alle tre hadde det omtrent samtidig. Men det er jo godt med alt som er unnagjort!

    Fine farger på klutene:-))

    God helg!

    SvarSlett
  5. Hihi, var det ikke jeg som smitta deg med vannkoppene?(:

    SvarSlett
  6. Friske kluter, en perfekt takk-for-lånet-gave! :) Skal jammen åpne hjemmet mitt også, hihi ;) ;)

    SvarSlett
  7. Uff ikkje kjekt med sjuke ungar, håpe at de blir friske fort. Veldig fine klutar, eller tvoge, som vi seier der eg kjem i fra ;-) Tusen takk for pakke i posten i dag, var så fint smykke og markørane var heilt supre. Har allerede begynt å bruke smykket og markøra. Måtte berre lage eit innlegg på bloggen min om det, med link til deg, håper det var greit. God helg.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥