Stinemors Små Øyeblikk

lørdag 23. april 2011

Påskeaften

- til matilde sin dukkestue... endelig oppusset og klar til masse lek & moro!
I går ble den ferdig - gardiner ble hengt opp, bord og stoler ble satt inn sammen med
leker, bilder, bøker og kjøkkenkroken. Gjett om lillemor er fornøyd!
 
Den lille nissebamsen ville også bo i hytta denne sommer'n! Han sitter godt på teppet jeg strikka
rett før matilde ble født, det pleier å henge på senga hennes i tilfelle hun fryser om natta...
 - men nå ville hun at det skulle være i dukkestua slik at dukkene kunne låne det...
Kjøkkenet fikk matilde i bursdagsgave i fjor av sin tante og onkel - planen var jo at det skulle ut
hit, det bare tok litt lengre tid enn planlagt... ;)  men pytt, nå er stua klar!
Bildet med fisk på lagde lillemor i barnehagen i fjor - det har sått i vinduet i garnkroken min,
men jeg syns det skulle henge ute i huset hennes nå. Tror hun satte pris på det faktisk.
Lys må man jo ha ;)  - så jeg hengte fjorårets juleutelys i taket!

klem
post signature

10 kommentarer:

  1. Så koselig dukkehus! Tipper det er ei stolt dukkemamma som kan flytte inn her og kose seg masse framover - Likte ideen med lys i hytta. Jentene her er også heldige og har dukkestue, jeg ønsket meg ei hytte da jeg var liten, men fikk aldri..dessverre har ikke mine jenter vært like oppslukte som jeg er..hihi...;) Kose dere med det fine været og det som er igjen av fridager ;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig dukkehus det ble :D
    ønsker deg en fin påske videre
    klem/myr

    SvarSlett
  3. Åh, kjempeflott dukkehus! Dette blir nok brukt masse fremover! :) Veeeldig fint med julelys i taket, takk for tips ;)
    Ha ei fortsatt deilig påske!

    Klem

    SvarSlett
  4. Herlige bilder fra dine påskedager:) Godt å få gjort noe hjemme også, flinke malere. Søtt dukkehus:)

    Fortsatt god påske til deg:)

    SvarSlett
  5. Dette ble kjempefint! En skikkelig jentedrøm! :)

    SvarSlett
  6. Nydelig dukkehus - heldige Matilde!

    Kos dere siste påskedagen!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett
  7. Nydeleg dukkehus og herlege bilete!! Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  8. Så flott dukkehus jenta har fått da. Smart med juletrelys i taket, sjarmerende:)
    Ønsker deg en flott uke. Klem

    SvarSlett
  9. Så fantastisk koselig dukkehus, vil tro det er ei som kommer til å "flytte inn" der, hi-hi! Mye herlige leker og ting, koselig for ei lita snuppe. Ekstra stas med lys i taket også, herlig stemning det :)

    Deilig med alt som er gjordt. Ser dere har vært veldig effektive og flinke utendørs, så nå håper jeg at dere kan nyte sol & late dager hjemme også ;)

    Stor klem fra meg,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  10. Så koselig blogg du har her :) Jeg heiv meg på som følger jeg likegodt. Fant masse flott inspirasjon her inne. Har veldig lyst å prøve meg på disse pannebåndene som jeg skjønner er blitt så populære :) Likte også spesielt godt brødkurven din og ja, må ikke glemme den flotte marius lua i brunt og rosa!! Bare helt nydelig!! Jeg har strikka en del sokker i marius mønsteret i forskjellige farger i det siste, men lue har jeg ikke prøvd.

    Klem Penny.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥