Stinemors Små Øyeblikk

fredag 1. april 2011

Pingviner ;)

Selvsagt måtte celine også ha et pannebånd - eller egentlig så er ikke det en
selvfølge for den snuppa er småprippen på hva hun skal ha på seg ;)
men dette likte hun og kom pent bort til meg for å spørre om hun
også kunne få et... selvsagt! Hun valgte farge, det ble blå.
Det er så vidt jeg ser at det har blitt tatt garn ut av
hylla med merino extra fine, men pytt....
Jeg har et rosa som også er ferdig som bare må syes sammen bak - det er matilde sitt.
Hun venter spent og har allerede sagt at hun ha et i brunt også.. ;)  Pluss at
charlotte og jeg kjøpte 2 garnnøster i lys turkis + tøffe knapper til. Da jeg
hentet celine hos en venninne i dag kom spørsmålet om jeg kanskje
kunne lage et til hennes venninne også - vær så snill....
Selvsagt! Kan jo ikke si nei til det...

Jeg har brukt 1 nøste merino extra fine til et pannebånd - strikker med dobbel tråd.
charlotte sitt - det grå - la jeg opp 19 masker, på dette blå  la jeg opp 17 masker
celine ikke ville ha det så bredt. På det rosa  til matilde la jeg opp 15 masker.
Så strikker jeg perlestrikk til ønsket lengde, jeg drar godt i det mens jeg
måler - rett og slett fordi det vider seg ut etter bruk, og jentene mine
ville at det skulle sitte godt på! Fell av, sy sammen og pynt
med knapper, hekla blomster eller noe annet.
ps: bruker pinne nr 5,5  ;)
I morgen skal jeg lage smykket til komadyret!
Jeg fikk en så koselig og happy mail av henne i går kveld - det gjør meg så glad!
Det er så herlig at dere 3 som vant premier ble så glad og fornøyde ;)
- og jeg likte virkelig å lese at G-Anette og hennes mamma
hadde på seg hvert sitt smykke fra meg i selskap!
Så stilig!

ønsker dere alle en koselig fredagskveld!

klem
post signature

7 kommentarer:

  1. Herlig pannebånd. Søte knapper:))
    Knapper pynter opp så fint på strikkaplagg syns jeg.

    SvarSlett
  2. Herlighet de søte knappene! Og pannebåndene og så klart :) Fristet til å teste ut dette ja, takk for tipsene om fremgagsmåten.

    Tittet innom bloggen ett par ganger i går kveld for å se om fredags-innlegget ditt var kommet ;) Det er alltid så koselig lesning!

    Ha ei flott helg Stinemor

    Klem ♥

    SvarSlett
  3. Å, så utrolig søte knapper!!! Kjekt med pannebånd i ulike farger så man kan variere litt!
    God lørdagskveld!
    :)

    SvarSlett
  4. Flere søte pannebånd! Så fine :) Det spørs om jeg ikke må bruke oppskriften din og lage et par etterhvert! Tusen takk for at du deler :) Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  5. SÅ søte! Tenkjer eg skal strikke slike til begge to småtrolla mine. Takk for at du skreiv at ein må strekke i bandet når ein måler - slik hadde ikkje eg komt på sjølv!:)

    SvarSlett
  6. Søte pannebånd, slike har jeg lyst å lage....NÅ, jeg har rett garn, men har jeg med meg rette pinner....hehe, nei ;)Så jeg må nok vente til jeg kommer meg hjem ja.....*sukk*

    ÅÅÅ gleder meg til smykke ;)

    SvarSlett
  7. Åh! Skikkelig fint!! Tar du bestilling?? Hehe. Jeg legger meg til som følger *smil*

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥