Stinemors Små Øyeblikk

lørdag 7. januar 2012

Hettelue i delight

Nå som det er kaldt er det godt å trekke på seg en hettelue som varmer i nakken også.
Denne er strikket i delight - dobbel tråd - i nydelige bruntoner.
Rundt åpningen til ansiktet hekla jeg en kant for å pynte den opp litt.
Planen var at Matilde skulle få denne lua - kjekk å ha i barnehagen tenkte mamma'n....
Men da den var ferdig ble den altfor stor og vid rundt ansiktet når lillemor hadde
den på - det blir jo ikke mye varmt hvis vinden kommer rett inn på ørene.
Men Charlotte visste råd - hun mente at den sikkert ble bra til henne, og den satt som et skudd!
Hun tenkte at denne ville være flott å ha på når hun skulle leke ute i snøen, gå på ski eller
kjøre firhjuling - den jenta er smart! I sted ble lua testet ute i snøen som falt imorges,
og dommen ble at den er dødsvarm! -  Charlottes egne ord :)

I formiddag dro vi på en liten tur til en nydelig gård som ikke er langt unna oss, mannen kjenner
godt han som bor der så jeg fikk vandre fritt - gal fotodame løs, hihihi..... Jeg hadde noen
bilder i hodet hvordan den lille fotoshoot'n i dag skulle bli, og jeg er super fornøyd!
Det ble enda bedre med en slik flott plass! Mannen som eier gården syns det var
kjempe  koselig, så jeg er hjertlig velkommen tilbake - lykke!
Noen bilder fra den flotte gården - flere bilder av selve fotoshoot'n kommer seinere....
- den som venter på noe godt og alt det der.... hihihihi :)

ønsker dere en god lørdagskveld!

14 kommentarer:

  1. Flott og praktisk lue.
    Nydelige bilder. Når man bor 30 min. gange fra sentrum av norges nest største by blir sånne bilder himmelen. Inspirerer virkelig til å flytte litt på seg.

    SvarSlett
  2. Flott hettelue :-)
    Skjønner at jobben tar for mye tid når jeg går "glipp" av flere varmende innlegg i bloggen din. Så da får jeg kommentere her. Flott lue til svigermor, nydelig rødfarge, og sikkert god og varm nå i vinden.
    Og vinkartongvarmer er jo snart et must, fin den også. Jeg kjøpte mønster bare for å komme hjem, logge på pc-en og oppdage at det lå ute som gratis mønster. Litt sur for det, men nå har jeg både garn og mønster. Så snart blir vinen temperert her også. Forskjellen på oss er at jeg har kartongen, men ikke varmeren ... :-)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder;)
    Du er jo bare såååå flink! Gleder meg til det kommer flere bilder;)
    Råpraktisk med hettelue.

    Ha publisert min første Cupcakelue.
    Veldig fornøyd;)
    Tusen takk til deg som la ut mønsteret ditt;D

    Ha en flott kveld

    klem fra Ann-M..

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue, og så bra at storesøster overtok den :)

    Og virkelig nydelige bilder!
    Jeg elsker mørketiden vi har her nord, men når det kommer til fotografering ønsker jeg lys!

    Klem, igjen ;)

    Psst - du har en søt liten skrivefeil i overskrifta ;)

    SvarSlett
  5. hahaha :)
    Sånn kan det gå noen ganger!
    Nå skal det stå riktig - takk, Gry Anette ♥

    SvarSlett
  6. Kjekt med unger i varierende alder, for da er det alltids noen det passer til ;) Kjempefin!
    Ha en flott lørdagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  7. Sikke nogle fine billeder du tager!

    Huen er rigtig fin! Flot at du kunne få farverne til at følges ad i de 2 nøgler delight :-)

    SvarSlett
  8. Så flotte, varme og gode julegaver du har tryllet frem, Stine. Herlige! Jeg så på en slik vindunk-varmer he-he, men jeg sorterte den under vente-prosjekt. Jeg liker vin og vet at slike dunker alltid "suttler" litt vin når man tapper. Denne varianten med isrose på var kjempefin. Stilig er den også :D

    Imponert over at du fikk fargene på Delight-luene til å matche med 2 tråder. Veldig smarte de der, vurderer faktisk en til vesle barnehagejenta mi.

    Håper det står bra til. Ser du er flink på treningsfronten - jeg tror jeg kom i gang litt i går, fnis.. ;) Stå på!

    Gleder meg til fotoshoot i vakre omgivelser og snø. Så kjempeflott ut på den gården ;)

    Ønsker deg ei herlig uke!
    Stor klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  9. Godt at lua kom til nytte! =) Nydelige bilder fra den gården da, bra du fikk gå løs på den med fotoapparatet ditt! =)

    SvarSlett
  10. nydelig blogg, Stinemor. Nå har jeg kost meg lenge. hettelua var kjempefin.

    SvarSlett
  11. Likte veldig godt hetteluen ;) En god lue er et must nå vinterstid. Likte så godt dette garnet du har brukt!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  12. Kjempefin lue, og så kjekt at storesøster kunne overta! Jeg lager babyversjonen av den der, de er utrolig smarte! Flotte bilder også, heldig du som har sånne omgivelser i nærheten og jeg gleder meg til å se resten!

    SvarSlett
  13. Hei. Fin blogg du har. Jeg har strikka cupcake-lue etter mønsteret i bloggen din.
    Takk for at du deler med oss som ikke lager mønster selv:))

    Elisabeth

    SvarSlett
  14. Åh for en fin lue!! Ser veldig god og varm ut. Og så så fine bilder då!!!
    Kor flink du er:)

    Ønsker deg ein fin dag!

    Klem Marianne

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥