Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 11. januar 2012

Votter til far

Det var vel på tide å strikke noe til mannen også - det skjer svært sjelden....
Han jobber mye ute, og da blir det fort kaldt på hendene! brrrrr!
Det er ikke ofte at jeg tover, egentlig fryktelig sjelden. Sist var da jeg strikka sitteunderlag i fjor vinter.
Jeg har ingen god grunn til at jeg ikke har strikka tova votter før - jeg har tenkt tanken, men har
liksom ikke kommet så langt :) Og de som skal være så varme, men nå er jeg igang!
Mannen sine kom ut av vaskemaskina i går kveld, og jeg skal straks strikke
et par til Matilde - det må jo være perfekte barnehagevotter!
Disse er strikket i nepal - rett og slett fordi det var det garnet jeg hadde liggende
da jeg strikka disse i helga. Jeg tror nok ikke dette er det beste garnet å tove.
Har både pt2, hegre og fritidsgarn som jeg skal prøve nå.
Hva er ditt favorittgarn til å tove?



18 kommentarer:

  1. Flotte votter, og det er de beste vottene syns de her i huset.
    Fins ikke varmere votter og de går jo fort å strikke også, tykt garn og tykke pinner.
    Mitt favorittgarn når jeg tover er Fritidsgarn.

    SvarSlett
  2. Superfine votter! Han er heldig... Masse fint du lager! gøy å titte innom. Hilsen mariann

    SvarSlett
  3. Gode og varme votter det der. Kjekt å gi noe til mannen også :D Jeg var så heldig å vinne et par med tovede votter. Verdens beste og varmeste votter, et must!

    Jeg har ikke tovet noe de senere årene men unntak av noen prosjekt i min spede ungdom, så jeg har ikke peiling på det der. Har planer om sitteunderlag i Fritidsgarn, skal visstnok være bra :) Ei venninne lager mye tovede votter, hun bruker bl.a. Iglo Soft fra Europris!

    Lykke til med prosjektene, Stine! :D Strikker småsokker av restegarn jeg nå, thi-hi!

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  4. Deilige tova votter! Tipper far blir glad nå! Enda en ting som bør på "to do" lista, ser jeg! Strikket tova blå/rødnisse votter til jentene da de var små, og da brukte jeg rett og slett garn fra Spar Kjøp. Ikke noe i veien med det garnet, tovet bra!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Tova vottar er kjempegode! Eg brukar vanlegvis vamsegarn, finull eller fritidsgarn. Dine såg da veldig gode ut også! :)

    SvarSlett
  6. Så fine votter!
    Da blir vel far fornøyd tenker jeg:)

    SvarSlett
  7. Vottene ble kjempefine!

    Jeg deler opp tovede votter inn i to kategorier:

    Tykke tovede votter - her foretrekker jeg Fritidsgarn, PT3 eller Vamsegarn. Trippel PT2 eller trippel Finull går også an. Alle blir deilige og tykke og så godt som vindtette.

    Tynne tovede votter - her foretrekker jeg dobbel PT2, dobbel Finull eller dobbel Holst (dansk garn) eller dobbel Shetland soft fra Malsen og Mor. Jeg har også brukt Mor Aase fra Rema, men det er direkte grusomt å strikke med.

    De tynneste vasker jeg på 40 grader alene med Milo og så krymper jeg dem i tørketrommelen. De blir varme, men de er tynnere og veldig veldig myke. De er min favoritt i det daglige.

    SvarSlett
  8. Så kjekt for far i huset å få noe hjemmestrikket;-) Jeg får høre det titt og ofte her og at han SJELDEN får noe strikk fra meg. Men det er jo såååå kjedelig å strikke til mann:-/ Votter er jo veldig overkommelig da, hihi:-)

    Jeg bruker fritidsgarn når jeg tover.

    klem

    SvarSlett
  9. La eg til som følger av bloggen din for en god stund siden..elsker layouten din..og herlige pannebånd - gav selv bort et slikt til jul..:o)

    Når det gjelder toving er min soleklare favoritt så langt_ fritidsgarn!!! :o)

    Gleder meg til å følge deg videre!!

    Julieklem

    SvarSlett
  10. Jeg bruker fritidsgarn for å få tykke votter, men ville nok valt noe a la finull for å få tynne, myke :)

    SvarSlett
  11. Ordentlig fine ble de, så jeg er enig med deg, ingen grunn til ikke å tove!

    Jeg bruker mye forskjellig garn å tove med. Rauma Finull, Ullteppegarn (dobbel tråd) Fritidsgarn, Safir fra Sparkjøp, Heilo, ja det finnes mye bra. Cortina også, men den synes jeg blir litt klumpete.

    Lykke til videre med tovinga.
    Klem ToneB

    SvarSlett
  12. Fine votter.
    Til votter bruker jeg dobbel finull eller Pt2. De blir myke og fin, akkurat slik jeg liker de :-)

    SvarSlett
  13. Fine votter! Ser at mange liker å tove fritidsgarn, men jeg og faktisk datteren min også synes den tover dårlig. Blir ikke så godt tovet som dine, og maskene ses godt.

    SvarSlett
  14. WOW så mye flott du har laget!!! Legger deg til på blogglista mi - her vil jeg følge mer med! Tuuuusen takk for titten - du inspirerer veldig!!!
    Og den cupcake-lua må jeg nok strikke til snuppa mi her :)
    --klem--

    SvarSlett
  15. De så fantastiske ut, heldige mannen din! Delightlua nedenfor og vinkartongtrekket var også nydelige håndarbeid fra en kreativ dame =)

    SvarSlett
  16. Det var skikkelig mannfolk-votter! Kjempefine :) Og det ser jo ut som Nepal tover veldig godt, var ikke klar over det. Jeg bruker stort sett fritidsgarn, selv om jeg syns det nupper ganske fort.

    Fine bilder du har tatt!

    Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥