Stinemors Små Øyeblikk

lørdag 16. februar 2013

Salukigenser | Sweaters for salukis

Her har det virkelig vært stille den siste tiden - det betyr ikke at det har vært stille på strikkefronten!
Det blir aldri stille på den frontenheldigvis! Grunnen er vel rett og slett at man blir litt lat når
 man får ipad... hmm... Det er så lettere å dra den fram enn pc'n som plutselig ble så tung i 
forhold,  og alle bildene ligger jo på pc'n. Da blir det sånn da! Så nå har jeg mange 
bilder av ferdige prosjekter som bare venter på sin tur til å komme på bloggen.
- sånn litt etterhvert.

Nå er det tid for varme gensere til saluki
Genser med mariusmønster i marine, hvitt og oker - strikket i alfa.

Genser i marine, hvitt og lyseblått med striper, også strikket i alfa
- og med navn på den søte salukien som fikk denne, nemlig Chamsin.
Det var et herk å sy på, så dette ble den eneste med navn

Brun genser med rosa hjerter - ganske så lett å forstå at denne er til ei frøken og ingen hanne.
Brum er nok litt ukomfortabel med å stå modell i denne, hjerter er ikke helt hans tingღ

Slik henger de på rekke og rad, tre gode og varme gensereღ
- den ene til en spansk galgo som har fryst så fælt og har nok lenge ventet på en varm genser.
De to andre ble gave til salukisøsken, bror og søster, to søte små som jeg ble 'tante' til i sommer 
- er det ikke fint å kunne bli tante til hunder? Jeg liker detღ 


Nå skal jeg kose meg med en tur rundt for å besøke alle de bloggene jeg liker så godt,
det  er lenge siden sist - så jeg savner det veldig! Nyt lørdagskvelden!

Stinemorklem

13 kommentarer:

  1. Hjemme hos deg er det virkelig ingen som skal fryse! Kanskje katten må få seg en jakke hehe tro det hadde blitt liv i leiren då ;) nei så søt som disse blir han nok ikke med det første :)

    SvarSlett
  2. Så lekre disse genserene ble......
    Lurer på om min Engelsk Setter hann ville gått med en sånn... Det hadde vært stilig

    PS: Du lage sinnsykt mye flott

    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  3. SÅ fine! Laget marius til mopsen min jeg å, men ble litt snau så må strekke den litt eller noe :/

    Ha en fin Søndag!
    Klemmer♥

    SvarSlett
  4. Hunder din er drømmen. Så skjønn. Fin du har strikket genseren med farger for type. Herlig.
    Ha en deilig søndag. Klem Viola.

    SvarSlett
  5. Kjempefinje..jeg har leita etter grunnmønster til slike gensere til storpudlen min. Har du bare funnet ut mønster selv, eller har du brukt noe spes. mønster?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette mønsteret har jeg fått for noen år siden - jeg har gjort noen få forandringer og skrevet den om litt lettere :)
      Hvis du sender meg mail adr din så kan jeg sende den til deg :)

      Slett
  6. Herlighet så fine! Og imponert over at du klarer å få SÅ fine bilder av hundene:)

    SvarSlett
  7. Utrolig kule og fine! Veldig lurt med slike klær til hunder som fryser lett. Flotte modeller ;)

    SvarSlett
  8. Utrolig vakre hunder, i fin-fine klær! Liker bildene kjempegodt:-)

    SvarSlett
  9. Flotte og varme gensre til nydelige hunder.
    Sitter her og koser meg med et lite besøk på "Blogglandia" mens min egen hund halvsover ved føttene mine.
    Har værdens flotteste Toller som sturer litt for hun har vært uheldig og fått skiveutglidning:(
    Så nå bærer vi hunden opp og ned trappa og lufteturene blir særdeles korte.
    Håper det bedrer seg raskt for nå savner vi ordentlige turer både hunden og jeg...

    Ha en fin ettermiddag.

    SvarSlett
  10. For en fin blogg, og så fine salukigensere. Har ei salukifrøken selv - Lotta som har samme rødfarge som en av dine. :-) kanskje jeg må strikke en til henne. :-)

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥