Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 26. januar 2012

Prinsessesjal

Beskrivelsen prinsessesjal har jeg sett i flere flotte og inspirerende blogger.
Og hva passer vel bedre på et rosa sjal til ei lita prinsesse?
Matilde ville ha et slikt sjal som mamma'n har - mamma'n bruker nemlig sitt gode og varme sjal
strikket i alpaca bouclè hver dag, deilig og varmt... Vi fant fram posen med nøstene,  og
Matilde fant fort sin farge - rosa - Så strikket mamma'n sjal til lillemor
Strikket på pinne nr 6, startet med 3 masker og økte så en maske i starten på hver omgang.
Mot slutten økte jeg to masker både på starten og slutten for litt lengde på endene.
Det ble vel brukt litt over et halvt nøste prinsesserosa alpaca bouclè og litt
hvitt  på heklekanten rundt sjalet. Sjalet var kjapt å strikke - en liten
kveld, så var det ferdig. Heldigvis siden Matilde ville ha det på
da hun skulle i barnehagen i dag - alltid like stolt når
hun får noe nytt hjemmestrikket

god torsdagskveld! Snart er det fredag.... jippi!

13 kommentarer:

  1. Superfint♥

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte!

    SvarSlett
  2. Supert sjal for kjempesøt prinsesse .-)

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal på ei supersøt prinsesse:))

    SvarSlett
  4. kor fint ;)

    fikk så lyst til å herme ;)

    moikaklemma

    SvarSlett
  5. Så søtt sjal!
    Må smile litt, for et sjal har jeg også planer om å strikke snart. En elev av meg hadde et så søtt rosa sjal i dag (lignet veldig på ditt). Jeg måtte jo spørre om jeg kunne kjenne på det og undersøke det litt, hihi :-)) Må nok strikke et sånn snart ja;-)

    Ha en fin fredag i morgen!

    SvarSlett
  6. For et lekkert sjal til ei søt prinsesse! Koselig at hun vil ha noe "mammalaga". Det liker vi, og da er vi ikke tunge å be. God helg til dere begge!

    SvarSlett
  7. Mammalaga var et fin ord! Tror det må brukes mer enn hjemmelaga :)

    Herm i vei, Monika :) - slik skal det være!
    Det er tid for sjal strikking :)

    SvarSlett
  8. Kjempesøtt sjal på ei enda søtere prinsesse :)
    Klæm

    SvarSlett
  9. Det så aldeles herlig ut å ha på! Og så skikkelig jente-sjal da :) Kjempefint!

    Og så fint ord ja, "Mammalaga" ♥

    Klem fra nord til sør :)

    SvarSlett
  10. Å så deilig! Og så skjønn prinsessa di er!

    Leste innlegget ditt under. Trist. Det er alltid vondt å miste dem man er glad i, og det gjør godt å minnes de.
    Jeg mistet min farmor for syv år siden, en måned før storebror ble født. Ennå går jeg å småprater med henne. Og jeg tror ikke jeg sier feil når jeg sier at jeg tenker på henne hver dag. Hun stod meg veldig nær :)

    Ønsker deg ei god helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  11. Nydelig sjal til en vakker prinsesse.
    God helg.

    SvarSlett
  12. Så søtt! Du er altså så kjapp! Jeg slutter aldri å la meg imponere :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥