Stinemors Små Øyeblikk

fredag 27. januar 2012

Morsom strikk

Toppen av kransekaka?? Nei.. toppen av Charlotte sin nye lue - ganske morsom topp faktisk!
Så var det meg og mønster da... :) Denne lua ble strikket i Sandnes mini alpaca istedenfor
sisu. Jeg fikk litt småfnatt av enkel tråd og pinne nr 2,5 og 3, så jeg la likså godt tråden
dobbel og brukte pinne nr 3,5 til vrangborden og nr 5 på resten av lua. Fargene
valgte Charlotte selv siden de skulle passe til jakka hennes - flink jente
Min vrangbord er 1 vridd rett + 1 vrang - jeg syns det blir veldig pent. Det er ingen felling på lua, man
strikker bare rett opp, feller av og lager et slags plusstegn på toppen og syr sammen. Siden jeg gikk
opp i pinner gikk denne kjempe fort, en liten formiddag faktisk. Jeg og kroppen min krangler en
del om dagen, så det har blitt noen dager i ro på meg.. Jeg er svært glad for at jeg har pinner,
prosjekter og nøster ellers hadde jeg kjeda meg fryktelig!! Det er merkelig hvordan noen
nøster gir meg fred og en god følelse langt inn i sjelen  Jeg slapper virkelig av!
 - hvilke følelser gir garnnøster deg?

ønsker dere alle en god fredag!
Den beste dagen i uka. Her ble det veldig stille siden jentene ville sove hos bestemor
sammen med sin fetter - gjett om de koser seg! Så her ble vi ganske alene, og
jeg har liksom ikke noe ekstra energi til å gjøre noe ekstra heller :) Så det
blir vel titting på tv og kanskje jeg begynner på de pulsvarmerne som
Charlotte ønsker seg i samme fargene som lua.... Jeg skal iallefall
orke å tenne noen lys - de gir god varme og kos!

3 kommentarer:

  1. Skjønn lue! Lekre farger ;-) Nydelig er den også til jenta di!
    Klør litt i strikkefingrene her på fredagskvelden... Garn er avslappende og deilig trygt å holde i - det har alltid vært garn...
    Nydelig prinsessesjal under her, også!
    Kose deg med lys i kveld! Alt til sin tid ;-)

    SvarSlett
  2. Det ble ei kjempefin lue! Lurt av deg å legge garnet dobbelt. Håpløst å strikke lue på så tynne pinner, synes jeg. Lua skal jo ikke bare være til pynt, men varme hodet og ørene også! God fredagskveld! Kos deg!

    SvarSlett
  3. Tøff lue. En slik avsluting må jeg prøve :-)
    Jeg anser strikking som terapi, og selv om jeg ikke krangler med kroppen slik som du, så trenger jeg mye terapi... eller rettere sagt ro, "gyldig" grunn til tv-titting og ikke kjede meg. Og ikke verst når man produsere mye vakkert og nyttig slik som du gjør :-)

    Ha en riktig god og rolig helg

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥