Stinemors Små Øyeblikk

mandag 17. januar 2011

Nydelig blå tunkia

Denne tunikaen er strikket bestilling fra ei venninne
- den er til hennes søte datter.
I oppskriften strikkes den med 3/4 arm,
men denne har arm i hel lengde.
Det er heklet kanter i beige/brun rundt halsen, ermene og nederst.
Det tok evigheter å hekle disse kantene, men de ble lekre!

Oppskriften er hentet fra Sandnes sitt hefte nr 0907
Garnet jeg har brukt er duett - her fulgte jeg faktisk oppskriften.
Det går kun opp til str 8 i oppskriften, jeg strikka den litt lengre slik at den
ble mer en str 10 - den er veldig vid fra før av, så det gjorde jeg ikke noe med.

Jeg må nesten innrømme at jeg ble veldig fornøyd med denne!
Satser på at mottaker'n blir det også. ;)


klem
Stinemor

8 kommentarer:

  1. Tullehøne Stinemor ! Du må INNRØMME at du ble FORNØYD ;))) for denne var rålekker og du har all grunn til å være både fornøyd og stolt over praktverket ! SÅ DET SÅ :))))

    Du er en kjempeflott inspirasjon for oss andre - og alt du lager er veldig lekkert ! SÅ DET SÅ :))))

    Stor klem fra meg til deg

    SvarSlett
  2. Helt enig med forrige; ALT du lager er lekkert og denne var utrolig skjønn!!!!!! Har veldig sansen for fargene du velger:)Ha en koselig kveld:)

    SvarSlett
  3. Wow, denne var helskjønn, tenk så nydelig den blir på ei lita jente! Skulle ønske jeg kunne strikke sånn :)!

    SvarSlett
  4. Ååååå så skjønn den var!!!!!!!!!!!!! Vær fornøyd og stolt av deg selv, - det har du all grunn til !!!
    Nydelig med lysebrunt og blått,blir fin den trulta som skal inni denne :)))))toveklem:)

    SvarSlett
  5. NESTEN innrømme?!! Bare innrøm du:) For den var virkelig flott og nydelig!

    SvarSlett
  6. Heisann Stinemor! Utrolig nydelig kjole, jeg sier som de over her. All grunn til å være svært fornøyd med både kjole og seg selv for et slikt stykke herlig praktarbeid. Elsker fargene også! :D

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  7. Ahh, flinke deg Stinemor! Denne var helt fantastisk! De blondekantene vare bare nydelig, fargene og. Fint at du har valgt lange armer, mye mer praktisk og fint syns jeg.

    Stor klem

    SvarSlett
  8. Så nyyydelig!
    Liker fargene veldig godt, og tunikaen er jo bare nydelig. Synes du skal være stålende fornøyud med denne, det er i allefall ei heldig jente som får ny tunika!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥