Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 2. mars 2011

Godt å sitte på!

Inspirasjon er en fantastisk ting!
Og det fikk jeg hos Tinas kårner - hun hadde laget noen utrolig stilige
sitteunderlag av ullgarn rester. Fargerrike og flotte! Du kan se de her.
Så dette måtte jeg jo bare kaste meg over :) matilde har vm dag i barnehagen i dag,
og da er jo et hjemmelaget mykt sitteunderlag fra mamma'n ganske kjekt!
Det ble ferdig i siste liten i går kveld, kasta det i maskina og venta spent,
løp for å titte når jeg trodde maskina var ferdig, men..... *stønn*
Jeg hadde ikke skrudd den på! hahaha.. Er det mulig?? Så da
var det bare å skru den på og vente igjen, puh!
Slik ble den - akkurat passe stor for liten matilde stomp!
Størrelsen på denne er ca 25 x 31, ville ikke ha den
større siden matilde skal ha plass til den i sin sekk.
Den er strikket av eskimo - jeg hadde nesten 4 fulle nøster i grått, rosa, turkis og grønn.
Strikket med pinne 10, kunne nok ha brukt større, men så var det disse håndleddene
mine da :) *bank i bordet* de er bedre! Juhuuu! Det passer veldig bra for
charlotte vil også ha et slikt sitteunderlag - klassen har turdag på fredager.
Jeg har en del ullgarn som er tynnere, så da blir nok det lettere uansett.

Jeg blir like glad når unga vil ha noe hjemmestrikket eller "yeah,yeah.. hjemmelaga"
som matilde synger om dagen. En smule inspirert av granddiosa reklamen :) - er ikke
sikker på om hun synger om hjemmestrikket heller, men jeg velger å tro det! hihihi....
Hun var iallfall så fornøyd da hun stappa sitteunderlaget i sekken, og enda mer
smilte hun da vi kom til barnehagen - der var det flagg og full musikk ute.
De har laget flotte løyper med start og mål og så skal det bli
premieutdeling før lunsj i dag. De får sikkert en super dag!

Håper din dag også blir super!

klem
post signature

10 kommentarer:

  1. Ja det er fantastisk med inspirasjon! Jeg har også tittet på Tina's sitteunderlag og gjennom ullgarn-lageret mitt...hihi.

    Kjempelekre farger du hadde! Og Eskimo blir jo skikkelig tykt og godt når det toves. Hmm...mon tro om jeg ikke har noe Eskimo på lager :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant det er herlig :)

    Eskimo er helt supert til dette, så let etter de nøstene.. hihihi
    Gleder meg til å se dine underlag :)

    SvarSlett
  3. Wow så flott det ble! Kjempesøte farger du har valgt, perfekt til ei jente som trenger noe å varme baken på... hehe :)

    Veldig artig å kunne inspirere andre! Det er vel noe av det mest spennende med blogger, å surfe på andres blogger og la seg inspirere til å sette igang med nye prosjekter. Artig!

    Ha en super dag!
    Klem Tina

    SvarSlett
  4. Så stilig sitteunderlag!! Jeg har også Eskimo liggende, takk for tipset. Godt å få unna litt garn også. Jeg har laget ett til meg i ett annet garn en gang og da la jeg på noen masker til ekstra stor rumpe....men den ble jo diger så jeg tror jeg får lage meg en ny::))

    Flott at barnahagene gjør noe ekstra disse dagene:)

    Herlig med bedre håndledd!!

    Snakkes:)

    SvarSlett
  5. Herlig følelse å kunne lage noe som er så nyttig:)))
    Tenker lillefrøkna di koser seg i dag. Jobber selv i skole, og sånne dager er liksom høydepunkt for både store og små:-)

    Ha en super dag!

    Klem

    SvarSlett
  6. Stilig sitteunderlag! Og det er jo alltid deilig å bli kvitt litt garnrester :)

    SvarSlett
  7. Fiiint underlag! Inspirert nå, jeg har lenge tenkt på å lage sitteunderlag, men har liksom aldri kommet igang.

    Håper de hadde en flott dag i barnehagen idag!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett
  8. Herlig sitteunderlag! En super måte å få brukt litt restegarn også! Lagde slike til mine jenter da de gikk i barnehagen - ingenting slår hjemmelaga! ;)

    SvarSlett
  9. Så artig dag de har hatt i barnehagen i dag da! Her er det snøfritt, men ungene var ute på tur og lekte i hele dag. Herlig!

    Kjempeflott sitteunderlag du har laget. Har hatt det i tankene den siste tiden med drømmer om flotte fjellturer fremover, fnis.. men eskimo har jeg ikke noe av. Hvor mange masker legger du opp til den du laget f.eks.?

    Kan jeg spørre deg om Photoscape igjen.. hvordan får du til å blande både bilde og tekst som du gjør i header og lignende? Har fått til med bilder og tekst såvidt, men de er kjempekjedelige! OO

    Herlige fabelfanter, så kjekt å finne ferdige par.. og flotte navnemerker med krone gitt. Ikke rart Mathilde er fornøyd med hjemmelaget fra ho mor :D

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  10. Ikke verst å få et sitteunderlag av restegarn til å se harmonisk og fint fargemessig! :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥