Stinemors Små Øyeblikk

søndag 14. mars 2010

I nattens mulm og mørke...

Ligger hundene slengt rundt omkring..
- en i Bia-bed'n, en i go'stolen og en har rømt ut på kjøkkenet...
♥ ♥ ♥

♥ ♥ ♥

Men mor koser seg med stearinlys på bordet og noe nytt på strikkepinnene
- en liten hemmelighet... - en gave -
♥ ♥ ♥
Måten selve skjerfet skulle strikke på var ny for meg, men tror jeg fikk det til...

Jeg syns at blondekanten nederst er det store prikken over I'en.



Egentlig så skal det hekles en rad med blomster til å ha i overgangen mellom 'blonder' og skjerf.



Men med mine litt (?) stusselige heklekunnskaper, så kjøpte jeg heller forskjellige knapper som jeg skal sy på istede....
+ et fløyelsbånd i en mørkere brunfarge.



Jeg vet ikke hvor mange steder jeg leita etter et sånn bånd... *puh*
Til slutt gikk jeg innom Dorothea - og de hadde selvsagt det jeg var på jakt etter!!

Det er ikke første gangen at det skjer, så nå skal jeg gå til Dorothea først.
Det skumle er at de har så mye annet fint der.....
- og dermed ender jeg jo selvfølgelig opp med noe mer!!!! hihi..


To små skåler fra GREEN GATE
- lyseblå med hvite prikker -
Jeg har virkelig fått øynene for Green Gate.
Nesten litt skummelt - de har jo mye lekkert!!!
Disse 2 søte små passa rett inn på kjøkkenet vårt
- det er på kjøkkenet og spiseplassen som har de blå detaljene her i huset :)

Nei, nå er det vel på tide at jeg følger med på kasting av ting fra ROTErommet nede...
Vi fikk kasta MASSE i går, og i dag er det snart helt tomt.
- en deilig følelse!
Så snart er det klart for å fikse tak, gulv og vegger slik at Markus kan flytte inn i sin tenåringsbule...
Det er vel på tide at han kommer seg ut av det ROSA rommet som skal bli Matilde sitt.
Det er jammen et puslespill å 'plassere' ungene på hvert sine rom! ;)



HA EN FIN SØNDAG!!
♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Så fint. Så gulliga hundar också..:-) Kram Stina

    SvarSlett
  2. For noen herlige hunder... og for en herlig gave du strikker. Ser bare så kjempelekkert ut. Heldig er den som får gaven, tenker jeg.

    Takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Angående fargen på kjøkkenet mitt, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, for kjøkkenet er ferdigmalt fra produsenten (Myresjö kjøkken... ti år gammelt) og jeg har ikke fått oppgitt fargekoden fra dem. Men fargen er lys gul (kanskje litt gulere i bilder enn i virkeligheten), mer en kremgul farge. Lykke til med fargevalget.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig kommentarer! :)

    Jeg regnet nesten litt med at det var ferdigmalt... :) Veldig lekkert!
    Jeg skal nok finne ut av - sånn etterhvert. Det er noen lyse gule striper i gardina - litt kremgul faktisk, så jeg kan bruke det som en 'mal' når jeg leter..

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥