Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 24. mars 2010

♥ Kaninen som ble hund ♥

I dag er en hjemme-med-barn-dag :)
Charlotte ramla og slo seg i går - det ble en stor kull i panna... * huff *
Men jeg tror - og håper - at hun skjønte hvor dumt det er å herje sånn inne
- og man kan IKKE henge på broren sin når han skal gå opp trappa......
De fikk nok en liten aha-opplevelse hele gjengen i går kveld, bare synd at noe slik måtte skje først...
Charlotte fikk sove på sofa'n i går kveld slik at jeg hadde litt kontroll på henne, etter noen timer fulgte jeg en svært søvnig jente på do og så i seng :)
Kulen hadde minsket godt i størrelsen - det er jammen skummelt å se slike kuler rett etterpå *grøss*
Så natta mi har vært oppstykket med vekking av ulykkesfuglen min ca hver 2.time.
Charlotte er ikke en morgenfugl, og hun er svært vanskelig å vekke - så jeg hadde ingen lett oppgave ;) men jeg fikk da både kontakt og noen ord ut av rufsetrollet!

Nå ligger hun fortsatt og sover - hun blir hjemme i dag slik at hun kan ta det med ro.
Det kan nok bli både utfordrende og kanskje litt kjedelig når tv, lesing, sykling og alt det morsomme er 'forbudt' i dag.........
Så da passer det nok bra at mor gjør ferdig den lille kaninen som ble hund!
Det er nemlig Charlotte som har blitt den heldige eier av denne lille saken
- og hunden fikk navnet Kiwi ganske kjapt -
Det syns mamma'n er koselig, spesielt siden Charlotte fikk denne av mamma'n på 1-års mimre dagen til vår Kiwi.
Dette skulle da egentlig bli en kanin!
Det var hele planen, og inspirasjonen og ideen fikk jeg jo av et bilde jeg så på ETSY
- det var en vakker liten kanin med nydelige klær.
Jeg ante ikke hvor jeg skulle begynne - ikke hadde jeg noen oppskrift på sånne søte kaniner heller!
Etter litt leting fant jeg en oppskrift på en bamse hos DROPS og tenkte at den helt sikkert kunne gjøres om til en kanin...
Jeg byttet det brune garnet i oppskriften til noe grått i myk Merino og Alpaca,
og satte i gang!
Den så faktisk ut som en kanin helt til jeg lagde fjestet....
- da var et helt plutselig en hund som tittet på meg!
* snakk om overraskelse *

Men pytt....
noen overraskelser må må jo få!
Og at den selv bestemte om den ville være kanin eller hund er helt topp!
Planen var også at den skulle få klær i hvitt og grønt.....
Men nå har det blitt hvite og blå klær i stede... ;)
Som sagt
- mange overraskelser!
Den nederste kanten på buksebeinet
- satt sammen av litt slump, ideer fra flere oppskrifter og masse kjærlighet!
Buksene ble helt perfekte
&
sitter som støpt på lille Kiwi.


En sokk ble ferdig i går kveld,
og i dag passer det nok bra å trylle fram en til.

Charlotte venter spent og håper at hunden har fått på alle klærne innen påsken kommer

- det tror jeg nok at mamma'n skal få til!




HA EN FIN DAG!

♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥