Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 14. oktober 2010

|uheldige Noah :(

Denne dagen fikk en fysen start.....
celine og matilde var hjemme i dag, jentene har hatt sin tur med oppkast her i huset..
Jeg hang opp klær, skifta på Matilde, lagde frokost og litt annet på en og samme gang :)
Plutselig hører jeg noah hyle!
Det er ikke normalt....
Kjente at hele meg stivna litt og løp fort ned trappa til der han sover i sin egen villa = digert bur ;)
Han satt og titta på meg da jeg kom, ingen tegn på noe galt.. Så da slo jeg meg til ro med at han sikkert hadde strekt seg og fått klemt det ene beinet. Tok han med meg opp og ut... - en kort svipptur ut fordi jeg hadde to av unga inne. Åpner døra og ser bloddråper i gangen, tenker da på rift i ene poten.
Før jeg rekker å sjekke noe som helst var det blod overalt, og jeg ser at det 'renner' fra halen hans... usj..
Jeg fikk et snev av panikk, men fikk holdt godt med papir rundt - han blødde igjennom så inmari fort.
Ikke ville han stå i ro heller, forståelig nok. Det var ikke lett å være alene akkurat da.
daisy var nysgjerrig og veldig i veien.... matilde syns det var litt skummelt.
Ringte gubben fordi han skulle jobbe på gården rett ved oss, men
netcom er skikkelig møkk, vi sliter med dekninga her.
Tror jeg ringte han 15 ganger før jeg fikk kontakt.
*stønn*
Han kom i full fart og fikk ringt til veterinær-kompisen sin, jammen kjekt at ene barndomskameraten hans er veterinær.. - og ja, vi med våre hunder er gode kunder! :) Mannen tok med seg noah og dro ned.
Jeg ble igjen med de to syke barna.. og en gang å vaske! Det var dråper med blod overalt!
Gulvet, veggene nesten helt opp til taket og på jakker - og mine klær og hender.. fysj!
Jeg fikk vasket, skiftet og tørket tårer... Jeg blir veldig emosjonell når slikt skjer...
 Da jeg visste at mannen var på vei slappa jeg nok mer av og tårene bare trilla.
noah er godgutten min, en hund som sitter langt inni sjelen min.
Da jeg gråt la han hodet sitt på skulderen min og snøftet.
Kuttet var 3 cm langt og helt inntil skjelettet.. grøss....
Heldigvis ingen skade på beinet og kuttet var reint, ingen hakkete kanter som kunne lage problemer.
Veterinæren er veldig optimistisk på at dette vil gå bra, vil jo gjerne unngå at han må amputere
tuppen av halen! afghansk mynde har en spesiell og tynn hale - den slår borti alt, og det gjør
vondt hvis den treffer låret :) jeg har hatt flere slike blåmerker.. Men har man en glad hund
da har man det, og det er lykke! Så nå må vi passe på at han holder seg i ro og ikke
spiser på bandasjen.. - dette blir nok super lett, hihihi.... :) Det er viktig at
blodomløpet vil fortsette å være bra helt ut i tuppen.
Her må vi passe på lille tassen!
❋

Dette må bare gå bra! Og det skal det!
Nå skal jeg lene meg godt tilbake og slappe av,
blir sliten i kropp og hodet etter sånne dager.


klem
- stinemor -

2 kommentarer:

  1. Heia Stine:)
    Prøvde å kommentere uheldige Noah-gutten på fb tidligere i dag...men fikk ikke kommentert hverken med deg eller noen andre i dag!Stakkars gutten....det er jo egentlig rart det går så bra som det gjør med desse hudnene våre...i dag har mine vært ute og løpt som galninger på glatte berg og skogstier i en viss fart...du kan nok omtrent tenke deg...merkelig de klarer å fote seg.Jeg fikk faktisk raskoh sin hale i en bildør en gang...ble en liten knekk men ikke noe blod heldigvis.Håper virkelig alt går bra og du slipper amputere haletuppen - gi han en skikkelig god sunnmørsklem!!! Og så herlig ..nesten litt rørt når du skrev han la hodet på skuleren...nyyydelig:))
    God Helg!!!!!!
    toveklem:)

    SvarSlett
  2. Huff, en sånn ekkel opplevelse, skjønner godt at det satte en støkk i deg. Masse god bedring til nydelige Noah, håper dagen idag blir bedre for dere alle.

    God helg!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥