Stinemors Små Øyeblikk

tirsdag 9. november 2010

❤ tusen takk ❤

Jeg var ikke innom bloggen min i går kveld - jeg trengte litt avstand fra alle tankene som kom ut gjennom
tastene. Tid til å bearbeide dem, jeg følte virkelig en slags lettelse i går kveld.. - et pusterom. Etter å ha
pratet med en god venninne så fikk jeg satt enda flere tanker på plass. Først og fremst så er det en
selv som kan ta vare på seg selv! Ingen kan ta bedre vare på meg enn meg... Jeg er ikke
alltid like flink. ;) Mange får vel ofte den tanken at man ikke har lov til å sette seg selv
høyt opp på lista. Man er først mor, kone, søster, venninne, datter, kollega osv.
Jeg må innrømme at jeg var ganske spent på reaksjonene på det jeg skrev i går, at jeg utleverte mine tanker på den måten. Ikke var jeg sikker på at det skulle komme noen reaksjoner i det hele tatt heller.... ;)
Jeg er full av gode følelser etter å ha lest kommentarene i dag - dette betyr masse for meg!
Dette varmer mitt hjerte og gir meg en ny form for energi.
tusen, tusen takk!!
Må jo innrømme at jeg gråt en skvett også, full av følelser - gode følelser. Det ble skrevet mange gode 
og viktige ord, og jeg fikk en tankevekker. Jeg har slitt med dette i tjue år, det er faktisk lenge. Men det
er vel egentlig ikke før nå at jeg godtar det. Nå meldte jeg meg inn i foreningen, og da er det akkurat
som at jeg tar det mer seriøst, mer alvorlig... Virker jo nesten litt rart siden jeg har levd med det
 så lenge, men nå skal jeg bli mer kjent med sykdommen slik at jeg slipper de redslene jeg har 
hatt - for de er vonde og skremmende. I vår slo jeg ut på revmatisme prøvene, disse kan
gå opp og ned i mange år før de slår ut ordentlig - men det er et lite tegn for meg at
jeg aldri helt blir kvitt dette, derfor er det viktig å spille på lag med sykdommen.
Finne de meste løsningene for at jeg skal fungere best mulig!
Jeg føler meg klar til å tenke framover nå ;)
Alle klemmene varmer og løfter humøret opp! Slike klemmer er herlige selvom de flyr rundt i bloggverden.
Også en vestlandsklem også da... - når dagene er harde så lengter jeg tilbake til sunnmøre!
Merkelig, men sånn er det ;) hjem er alltid hjem
- uansett hvor man er!
Jeg har lært og innsett noe viktig det siste året, og det er at det er de små øyeblikkene som teller,
derfor lagde jeg denne for en stund siden og satte den inne her på bloggen min.
En slags påminnelse på hva som er viktig!

De små øyeblikkene er når jeg ser på markus som har blitt så stor, og jeg ser hvilken flott tenåring han er, all den omsorgen han har for sine søstre. Smilet som glimter når han syns mora har merkelige ideer om
hva som skal gjøres i huset. Det er når celine fniser fordi hun har hatt en super kveld på juniordisco,
det er den spontane latteren når det skjer artige ting rundt henne - spesiellt hvis mamma'n mister
en potet i vannglasset sitt. Det er når charlotte får latterutbrudd når vi innser at hun har lurt
oss igjen ved å gjemme seg i stolen når vi tror hun er på do, det er hennes glede ved å
hjelpe til.. som f.eks å finne en stor kvist ute som mor trenger til noe artig. Det er
matilde sin glede ved å klare å tisse på do helt alene, det er når hun kryper
opp på fanget og forteller fra hele sitt hjerte at du er mamma'n hennes
og hun er så glad i deg. Det er gleden over at barna ønsker å dele
sine tanker og følelser med deg, de åpner sine hjerter.

Det er de viktige små øyeblikkene
- de gode opplevelsen!!

❤ håper vi alle klarer å sette pris på de søyeblikkene

Jeg hadde egentlig tenkt å slenge inne bilder i dag av lua jeg ble ferdig med i går,
det var en prøvelue - ikke pauselue ;) Jeg skulle nemlig teste ut et mønster
jeg fant med flammer, tenkte muligens det kunne bli julegave til en gutt.
Mannen mente at jeg burde teste det ut på en lue til han, så da
gjorde jeg det. Han fikk prøve den i går, men jeg tenkte at
jeg skulle dampe den litt og ta bilder av den. Men den
er bortevekk, kanskje mannen dro den nedover
øra da han føyk ut av huset før 6 i morges?
Det er jo kaldt så tildig. Jeg får heller
ta bilder av den i kveld.


klem
- stinemor -

4 kommentarer:

  1. Så hyggelig å lese dette, du har så utrolig rett :) Ønsker deg en fin dag i dag!

    SvarSlett
  2. Kjære deg!

    Tusen takk for at du delte med oss i innlegget under, dette var sterk og ærlig lesning. Du har mange viktige poenger som man kan ta med seg, sykdom eller ei. Jeg er veldig glad for at du føler at dagen idag er lettere. Tenker på deg, og heier på deg!

    Tusen takk for utrolig koselig kommentar om kjolen hos meg. Jeg syr i utgangspunktet ikke for salg, men lover å ha deg i bakhodet hvis jeg skulle sy en kjole uten mottaker ;). Akkurat nå er jeg tom for rød velour, men har lilla og det blir muligens sydd en liknende variant i lilla og grått.

    God klem fra Maria!

    SvarSlett
  3. PS! Hvilken størrelse bruker minstejenta di, forresten?

    SvarSlett
  4. Nå felte jeg en liten tåre av glede for at du SER deg selv og dine verdier :)

    Du er en fantastisk mamma - og også en uvurderlig venninne! Tenk at jeg var så heldig å snuble over deg... ;)

    Klem til deg fra meg

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥