Stinemors Små Øyeblikk

fredag 16. september 2011

HøstSTRIPER

I dag ble jeg ferdig med matilde sine nye striper
- det har blitt mye striper her i det siste.....
Og hver gang jeg skal feste tråder så undrer jeg fælt på hva jeg driver på med!
Det blir mange tråder å feste av stripestrikk!
Oppskriften kommer fra et sandens garn hefte -  her
Jeg tror det var i fjor høst eller vinter jeg bestemte meg for å strikke denne,
men noen ganger tar ting tid! Tunikaen/kjolen er strikket i
mini duett, ca et 50-50  bomull/ull garn.
Mykt å strikke med og veldig drygt....
2  nøster av naturhvit og 1  nøste av de andre fargene
- og jeg har fortsatt garn igjen..... mmmmmmmm...
Kanskje det skal bli en stilig lue til lillemor?

kos dere i kveld, kjære venner!
Jeg skal sette igang med en strikkebestilling jeg har fått til ei lita søt jente på 2  år.
Så jeg skal sette meg godt til rette i go'stolen med lilla lerke
og fredagskvelden på tv. Jeg skal nyte stillheten i huset...

14 kommentarer:

  1. Kjempefin! Du er en reser altså!
    God helg!

    SvarSlett
  2. rett og slett nyyyydelige farver. GLAD-farver :-)

    Ønsker deg en fin fredag kveld
    Klem fra meg .-)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg må si jeg er imponert over all stripestrikkingen din med påfølgende trådfesting! Men det blir jo kjempekule plagg da!
    God helg til deg!
    :)

    SvarSlett
  4. Stilig stripestrikk!! All festingen av tråder er vel verdt det når resultatet blir så bra :)
    Ha en flott kveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  5. Guri and det var flotte farger!
    Masse tråder og feste ja, men detvar da verdt det når det blir så lekkert!

    SvarSlett
  6. Nydelig genser! utrolig freshe farger. Kan tenke meg hun er søt i denne:-)

    Kos deg i go-stolen:-)

    SvarSlett
  7. Smeis kor du strikker jente,du tar pusten fra meg;) Kjempefestlig denne her også,tipper det er noen som blir kjempesøte i den:) God helg:)) toveklem:)

    SvarSlett
  8. Heia:)

    Så flott genser med nydelige farver:)
    Fin og innspirerende blogg du har:)

    Ønsker deg en fin helg:)

    Eva

    SvarSlett
  9. Kjempe fin:) Ha en herlig søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  10. Den var skikkelig fin! Striper er litt herk å jobbe med, men samtidig er det gøy å se fremgangen og det blir jo veldig veldig fint :)

    SvarSlett
  11. Fantastisk nydelig genser! Blir veldig fint med striper da - selv om det er en jobb å gjøre med trådfesting....Håper du har en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  12. Endelig tilbake fra solen :) Ble lite bloggetid i Tyrkia, så nå koser jeg meg med oppdateringer. Og så mye lekkert fra deg da! Både flower-power kjolen og stripe-kjolen vare bare helt nydelig! Og så cup-cakes da... du lager så mye fint! Og som alltid inspirerende å besøke deg! :)

    Stpr klem ♥

    SvarSlett
  13. Å du er mitt strikke forbilde nr 1.
    Du er så flink!!! (og rask)

    Ha en herlig mandag, klem!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥