Stinemors Små Øyeblikk

søndag 4. september 2011

Stolt mammaღ

Min flotte konfirmant
- er det rart jeg er stolt?
Lørdag 3.september 2011  var den store dagen.
Det var med mange følelser i magen vi satte oss spent i kirken, og da markus kom
inn i hvit kappe fikk mamma'n en tåre i øyekroken...
- tenk at den lille gutten min har blitt så stor!
markus & mamma'n
Det var en flott gudstjeneste med en prest som snakket til ungdommen
- og ikke over hodene deres.
Jeg har lenge hatt en plan om hvor og hvordan jeg ville ta bildene av markus...
Vi bor jo ved mange jorder, så vi måtte ikke langt. På veien hjem fra kirka
stoppet vi ved den øvre delen av jordene slik at jeg ville få himmel og
jorder som bakgrunn - det blir flotte farger!
matilde   lille prinsesse *vil-ikke-ta-bilder-nå *
- hadde et lite øyeblikk med svært bestemte meninger!
Når matilde sitter på armen til markus kommer smilet fort fram!
Og en så flott storebror fortjener et digert smask!
Mine 4  fantastiske barn
Vi feiret dagen i stort telt i hagen - her hadde vi langbord og god plass til alle gjestene.
Jeg hadde jo kryssa fingrene hardt og ordentlig for flott vær, men tak over hodet
er alltid godt å ha. Vi fikk litt småregn et par ganger, men det klarte
ikke å ødelegge stemningen!
Jeg ble selvfølgelig syk tirsdag kveld - dette er jo typisk meg!
Onsdag og torsdag hadde jeg mest lyst til å grave meg ned i senga og bli der...
Mannen jobba selvsagt mye, og jeg følte meg ganske så utslitt, ubrukelig og flat en stund!
Men med god hjelp ble matbordet fylt av deilige retter og alt gikk strålende.
Jeg ble også overraska av flere kaker enn vi hadde spurt om hjelp til..
- er det ikke fantastisk!?!
Denne kaka var nok min største overraskelse!
Jeg har en kusine som er fantastisk flink til å lage kaker, man kan bli målløs av mindre.
Et par dager før konfirmasjonen tenkte jeg på at hun burde bo litt nærmere meg,
så kunne jeg ha hyra henne til å lage kake til markus. Men min kusine
bor ved førde, så det er litt vel langt... Så da tanta mi sa hun
hadde med kake fra kusina mi skjønte jeg ingenting!
joda, min kusine lagde en fantastisk kake sist gang tanta mi var der, den ble
fraktet nedover landet og plassert trygt i fryser'n hos tante og dermed
plassert på kakebordet til markus, Jeg ble målløs!
Også blir jeg så glad når noen gjør slikt for oss
tusen takk!
Blomster er viktig å ha på bordet
- hvite blomster og blå krukker var fargene som gikk igjen hos oss...
Det ble en flott og minnerik dag - full av følelser!
Jeg er skikkelig sliten i dag, men lykkelig......
- stolt!


post signature

9 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av en flott konfirmant som også har vokst sin mor over hodet! :-)

    Gratulerer så masse med overståttt dag.

    En flott bukett barn du har Stine:-)

    Ønsker deg en fin uke videre
    Klemmer fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en kjekk konfirmant =) Og nydelig jenter! Herlige bilder av storebror og lillesøster sammen!

    Ønsker deg en koselig uke =)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med flott konfirmant! Skjønner godt du er stolt mor:)
    Håper du er frisk som en fisk nå!
    Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer med konfirmanden :-)
    Det er en stor dag for ungdommen når de skal konfirmeres.
    Superflotte billeder af konfirmanden og søskende :-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med vel blåst konfirmasjon - gratulerer så mye med en flott konfirmant, kjære stolte mamma :) Flotte bilder fra en fin søskenflokk, konfirmant og mamma, he-he!

    Dagen derpå i dag tenker jeg.. Slapp av, nyt og kos deg!!

    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  6. Gratulerer med vel overstått og du verden så flotte barn, flotte kaker og flotte bilder. Nå kan du krype opp i sofaen og nyte at det er over og ta deg igjen. Klem =)

    SvarSlett
  7. Nydelig bilder av en flott kjekk konfirmant,hans vakre søstre og sist men ikke minst hans vakre mamma.. Utrolig Flott kake:) og nydelig pyntet:)
    Ha en fin dag,Stinemor:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer så masse til stolt mamma med sønn! Fantastisk fine bilder av en flott barneflokk og konfirmant!
    Nydelige detaljer og jammen var det ei flott kake også!
    Tipper det er godt allikevel at det er overstått!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med overstått konfirmasjon! For en flott konfirmant, skjøner godt du er stolt!!
    Håper du har hatt en avslappende dag i dag etter helgens festligheter!!
    :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥