Stinemors Små Øyeblikk

fredag 14. oktober 2011

Good morningღ | vaffelhjarteღ

Tidlig fredagmorgen og alt er stille utenom musikken jeg spiller -  deilig morgenstund -
Ungene er sendt avgårde til skolen, og mannen tok med seg lillemor til barnehagen.
Noen ganger er det så utrolig deilig å slippe å gå ut døra så tidlig, bare
smile og vinke de andre avgårde - dette er stinetid
Små prosjekt jeg pusler med om dagen, jeg har 6  pannebånd som straks skal ut å reise.
Jeg tester ut en luetype jeg fant bilder av på det o'storeinternett - det kommer bilder
av de veldig snart... jeg må bare prøve og feile litt mer på hvordan jeg vil lage de

I dag begynner det en ny serie på barnetv.......
Jeg kjenner glede for å se den samtidig som at jeg har en stor smerte inni meg


- bildet hentet fra nrk super -
- bildet hentet fra Ålesund & Sunnmøre -
Min farsslekt kommer fra Runde- jeg er en sunnmøring i hjerte for alltid og mye av barndommen er
selvsagt brukt på møre, også som voksen med mine barn. Jeg kommer hjem når jeg er der! Dette
er mine røtter, min historie og min trygghet. På grunn av ting som har skjedd de siste årene er
det 6 år siden jeg har vært på Runde, og dette er min store sorg. Da jeg så klipp fra serien
på tv kjente jeg et sug i magen - jeg kjente meg igjen, men ville ikke tro det, så det var
først i går da jeg så det svart på hvitt at jeg forstod at serien også er tatt opp på
Runde. Det har satt i gang mange tanker og følelser - jeg vet at jeg må møte
dem, men det gjør så vondt! Det er umulig å ikke gråte.....
Jeg har lagt et lokk på dette i mange år, har ikke orket å kjenne på alle de vonde følelsene fordi de
har slått pusten ut av meg. Det ligger mye under som ikke trenger å tas opp her... Ved hjelp av
terapeuten jeg går til vet jeg at jeg skal klare å gå igjennom dette - ved hjelp av tid. Etter at
 jeg begynte å gå til henne har det kommet en gløtt på døra til dette som er vondt, litt
og litt siver ut. Heldigivs ikke alt på en gang for da hadde jeg vel blitt helt lamslått.
Min bekymring nå er om jeg vil klare å se på barnetv uten å gråte... - igjen..
Jeg vil ikke ødelegge opplevelsen for ungene mine, men samtidig
 er mine sjarmtroll veldig omsorgsfulle
- det varmer mitt  mammahjerte

Det ble vist mange tanker og følelser for meg her nå, og som alltid blir jeg litt skeptisk på om
dette er rette sted... Men noen ganger gjør det så godt å skrive ned ordene. Også vil jeg jo
gjerne tipse dere om å se på vaffelhjerte- dette er fra verdens vakreste steder! nyt!
En ting er sikkert ... for min egen sjelefred så må jeg sette foten min utpå øya igjen - snart!
 Dette savnet gjør ikke noe godt for mitt hjerte og sjel... uff, nå gråter stinemor litt igjen, og
det endte med at jeg fikk en svært følsom sookie i fanget. Hun er leser meg så godt og
er alltid nær nå jeg trenger det mest. Akkurat slik vakre kiwivar og slik noah er!
Jeg er så heldig som har disse hundene som er meg så nær, sjarmtroll som
er så flinke til å vise omsorg og en mann som alltid er der for meg!
Det er LYKKE- og jeg smiler litt igjen nå!

ønsker dere alle en koselig fredag - nyt de små øyeblikkene!
varme klemmer
post signature

min morgenmusikkღ
- det er godt med musikk når tankene flyr avgårde...

laleh - live tomorrow
bruno mars - grenade

11 kommentarer:

  1. Det er noe med røttene våre. De er der, for de aller fleste av oss.

    Trist at hendelser har tatt fra deg mange år av barndomsplassen din. Det er likevel viktig å bearbeide hendelser og følelser før man kaster seg ut i "oppgjør".

    Håper det ordner seg for deg.

    God helg til deg fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Heia ;)

    go morgen til deg og --- eg er i fjøsen og lite med mail her ---
    men eg vil så gjerne ha det smykket ;)

    vaffelhjerte gleder eg meg også til å se --- elsker naturen her på sunnmøre ;)

    monikaklemma
    ps. kan du sende meg eit kontonr, så skal eg overføre penger ..

    mail adresse : aarset@online.no
    mob.nr 92499455

    SvarSlett
  3. Først må jeg bare si det knyter seg i hjertet mitt npr jeg skjønner sorgen og savnet du sliter med...og også andre ting som du skal få holde for deg selv,alt trenger vi ikke vite,men likevel har du lettet litt på lokket og latt oss ta del i lengselen din.Har lyst å bare be deg sette deg i bilen,ta med hundene så møtes vi på ferga,kjører utover og tar turen på Runde og går på fjellet og gjenerobrer øya!!!!! Så utrolig vakkert utover der,håper du biter tenna sammen og lar overvinner det vonde du sliter med for det er det ikke verdt!!!Klart du skal på Runde igjen!!!!!Begynn i kveld med Vaffelhjarte...kanskje det er første steg??:)
    Vi skal også se på selvsagt,litt spesielt for oss også siden Martine var på audition i Volda for serien:)
    Pds.En løvete Noa er ingenting mot tre affer fulle av lyng.I've got some work to do girl...*puh*
    Men vel verdt gleden både de har,og de gir meg på slike turer!!
    kjempegod toveklem i dag,god helg til deg og dine!!!

    SvarSlett
  4. Ønsker deg en riktig god helg, Stinemor!
    Sterkt innlegg.

    Klem!

    SvarSlett
  5. Ønsker deg en god helg, og håper du får bearbeidet sorgen sånn at du igjen får besøkt barndommens rike, og får gått videre i livet med minnene dine.
    klem

    SvarSlett
  6. Sender en god klem til deg <3 Akkurat nå har jeg et magisk øyeblikk. Stille lørdagsmorgen i sofakroken, mens de første solstrålene fra et magisk høstvær når meg gjennom delvis nakne trær på utsiden. Strikketøyet ligger selvfølgelig i fanget, og er den berømte høstgenseren som jeg strikker iherdig på. God helg til deg! :)

    SvarSlett
  7. God klem ♥♥ Sterke ord, Stinemor. Håper gårdages program kan hjelpe deg.
    Ønsker deg e fin-fin lørdag med kos og familie ♥
    Herlige muffins-luer du har lagt ut på Facebook ;)

    God og varm klem fra nord ♥

    SvarSlett
  8. Å, så gammeldags jeg er, Cup-cake-luer skal det jo være ;)

    SvarSlett
  9. Det var et følsomt innlegg. Sterkt å lese. Sunt at du gløtter på døra, men sikkert veldig tøft også. Føler med deg!

    Stemningsfulle bilder!
    Og tusen takk for herlig kommentar hos meg!! :)

    SvarSlett
  10. Hei på deg, Stinemor :) Det er eit sterkt innlegg du kjem med her, og frå ein sunmøring til ein annan - det er ein fantastisk stad me kjem i frå! Eg vaks opp i Sykkylven og var faktisk på leirskule på Runde, me flytta frå Sykkylven til Stord i Hordaland når eg var 15, men eg har vel i vaksen alder aldri lengta etter å bu på Sunmøre, det må innrømmast. Heldigvis har eg god kontakt med mine næraste barndomsvenninner, og har fortsatt familie på Sunmøre - så det vert jo anledning til å reisa opp på besøk :)

    Eg håper at du med tida klarer å bearbeida følelsane dine i forbindelse med Runde, det vert nok tøft og det kjem til å gjera vondt, men så etterkvart så vert det forhåpentligvis lettare å leva med.

    Klem Eli

    SvarSlett
  11. Tusen - tusen takk til dere alle sammen! Dere skriver vakkert og varmt :) klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥