Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 27. oktober 2011

Myk babystrikkღ

Vår nabo fikk ei nydelig lita jente for litt over to uker siden..
- verdens beste unnskyldning for å strikke babytøy
Omslagsjakke og bukse
Jeg var så heldig å få se jenta for en liten uke siden da de gikk tur forbi - ei nydelige tulle
Og jeg tror hun vil kle disse fargene! Det var kjempe artig å strikke småtøy igjen.

Oppskriften er hentet hos drops
Garnet jeg har brukt er selvfølgelig merino extra fine
- hva ellers liksom... :)
 Fargene jeg har brukt er 08 - lys beige og 25 - rosa

Settet har ligget ferdig en uke, men det var dette med å få sydd på knytebåndene og dampe det da...
Fikk endelig gjort det i dag, så fikk endelig Celine og Charlotte lov til å levere det - for det har
de venta lenge på! Det skal komme en baby til hos noen vi kjenner utpå nyåret, og det er
bra for da kan jeg sette igang strikkepinnene igjen.. hurra!ღ



17 kommentarer:

  1. Sååå fiint!!!
    Jeg har også fått en ny liten nabojente, på søndag! Har strikket til prinsessen og klør etter å stikke innom for å se og levere gaven! Er så kjekt å strikke litt småplagg innimellom ja! Du er en reser på pinnene som har klar presangen i rett farge allerede!
    (mitt prosjekt ble strikket på forhånd, -i 2 fargeutgaver for å være på den sikre siden.....:) Så nå satser jeg på at neste baby som ventes snart i familien blir en gutt... :)
    Det er ellers en fornøyelse å følge med på bloggen din, alle de fine strikkeprosjektene og så er du en super fotograf! Tusen takk for at du deler!!!!
    Ha en fin kveld, klem ;)

    SvarSlett
  2. Nyyydelig!! og så kjekt å finne når det blir kald vinter :))
    Klæm

    SvarSlett
  3. Ååå så aldeles nydelig!! :) For en flott gave! Rosa og grå sammen er en favoritt her og. Og rosa og brun :)

    Gleder meg til å se neste babyprosjekt du har på pinnene. Regner med det er klart til fredagsinnlegget ditt i morgen med den farten du har ;)

    Stor klem

    SvarSlett
  4. Så nydelig! skulle øsnke jeg var din nabo og kunne få en sånn ;) he he

    Kos dere i kveld

    SvarSlett
  5. Så lekkert babysett! Nydelige farger sammen. Omslagsjakke er veldig kjekt til nyfødte, slipper å dra klærne over hodet.

    Kos deg med nytt babystrikk, gleder meg til å se:-))

    SvarSlett
  6. Virkelig nydelig! Ligner virkelig på en jakke jeg strikket til minste barnebarnet i fjor, fra Nøstebarnboka. Men liker garnet ditt bedre enn det jeg brukte, så skal jeg strikke denne en gang til så blir valget lett :) Merinoen er bare helt herlig :)Lageret mitt øker jevnt og trutt av det, dessverre er det ingen som selger Drops mere her oppe.

    God natt til deg og dine :)

    Klem fra Desiree

    SvarSlett
  7. Flott!Babytøy er min strikkefavoritt,tror jeg bare må strikke litt babytøy og satse på at det blir noen babyer her i nærheten snart :)

    SvarSlett
  8. Det er et kæmpe fint sæt - heldige lille pige der skal lune sig i hjemmestrikket merino :-)

    SvarSlett
  9. Et nydelig babysett!
    Kan tenk meg at jenta blir fin i dette!
    Selv har jeg blitt tante for noen timer siden, til en liten prinsesse.
    Nå når vi vet at det ble en jente kan jeg legg opp til noe rosa på pinnene for snart er det jul.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Pernilla

    SvarSlett
  10. herlighet så nydelig babytøy! Heldige naboer må jeg si...
    Veldig fine farger du har brukt. Det er sååå koselig med småplagg, veldig koselig å strikke og hekle sånt.
    Og babyer kommer det alltid rundt omkring. Kos deg med nye prosjekter!
    Nina

    SvarSlett
  11. Hei på deg :)

    SÅÅ nydelig babysett♥
    Kjempefint!

    Ha en fin helg -
    Klem Jatte:)♥

    SvarSlett
  12. Så nydelig sett! Tipper naboen din blir glad! Slike skråknepte omslagsjakker var min favoritt, husker jeg ;-)
    Flotte farger, også!
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  13. Kanskje ikke flere superlativer igjen, men dette var fint! Det ser så godt ut i fasongen. Må nok studere dette mønsteret etterhvert. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  14. Åhhh bedårende!! Flott sett i nydelige farger! Heldige mottakere:)

    SvarSlett
  15. Så nydelig sett du har strikket! Skulle gjerne vært naboen din ja.. ;)
    Merino Extra fine er jo bare et helt fantastisk garn, nydelig å se på, det beste å ta på og varmer godt!

    Gleder meg til å se neste strikkeprosjekt =)

    God helg til deg og dine :)

    SvarSlett
  16. Dååååne... sukk! Skulle ønske jeg var din nabo da jeg fikk snuppa mi, haha! :) Snille du! Men vet du, det ER kjekkere å gi noe hjemmelaget, og dette var så søtt og personlig. Nydelige farger sammen også. Jeg har fått dilla på grått her, råååsa er skjønt og kombinasjonen er lekker :D

    Flinke du og sikkert kjempestas for jentene å forære noe så flott til vesle babyen! ;)

    Ha ei herlig uke, Stine!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥