Stinemors Små Øyeblikk

tirsdag 18. oktober 2011

Mmmmmmmmuffins.....

Eller i disse moderne tider heter det vel cupcakes på godt norsk??
Herlig fargespill og forskjellige størrelser. Den med lys rosa topp som matilde holder er den første jeg strikka, og den ble for liten for lillemor. Så startet jeg på den rød som skal bli bursdagsgave til ungas lille kusine som fyller år om få dager. Til slutt lagde jeg den matilde har på hodet - den passet perfekt!

update:
Har brukt drops garnet merino extra fine - ingen bombe det kanskje! :)
På den minste lua med lys rosa topp brukte pinne nr 3,5 til ribbekanten og nr 4 til toppen.
De to andre strikket jeg på pinne nr 4 og 4,5.
Jeg så et bilde av en slik lue på etsy en gang for lenge siden, og den har surra rundt i hodet mitt siden da. Men jeg fikk liksom ikke helt taket på hvordan bølgekanten ble laget, ikke orka jeg å gruble altfor mye på det heller.. Plutselig så jeg nye bilder i en norsk blogg og jeg kommenterte hvor flotte de var - det er jo
fryktelig skammelig at jeg akkurat nå ikke klarer å huske hvilken blogg det var :(  Ikke bra! Men
iallefall hun hadde en link til en svensk blogg der hun hadde fått oppskriften fra, jeg tok en
liten titt og voila! Bølgekant mysteriet var løst! fantastisk!
 Og det er fryktelig enkelt - den er hekla på etterpå...
 Det enkle er ofte det beste!
Tre luer er altså strikket og to nye er bestilt, så jeg kommer til å strikke cupcakesluer
i lang tid framover, og man får jo litt lyst på ekte vare etter slike bilder, ... mmmmm...
markus har bursdag denne fredagen - det er vel en god unnskyld for ekte muffins??

mmmmmuffinsklem
post signature

21 kommentarer:

  1. Der kom de søte luene på bloggen! ;) Hihi, superfine :) Bølgekanten var liksom prikken over i'en, så smart den var laget!

    En til klem i dag ;)

    SvarSlett
  2. Herlig het, så søt! Så kreativ du er:-))

    SvarSlett
  3. Lekre luer til små prinsesser! Fortsatt god strikkeuke!

    SvarSlett
  4. Wow så søte!!! Slike vil jeg også ha til lille tupp!!
    Ha en herlig kveld!!

    SvarSlett
  5. Wow! Utrolig skjønne luer! :) Imponerende hastighet på deg, altså!

    SvarSlett
  6. De luene var utrolig kule og kreativt laget!!

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  7. Herlige luer!
    Det er gøy å finne nye oppskrifter :)

    SvarSlett
  8. Så skjønne luer! Har ikke sett sånne før, de var kjempesøte :)

    SvarSlett
  9. Så utrolig søte!! ble litt sulten nå ja, men ikke på grovt brød med leverpostei ;)

    SvarSlett
  10. Skjønne luer! Passet godt til ei lita jente! Falt også for disse da jeg ramlet innom en blogg for en liten tid tilbake ;)
    Ha en fin, fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  11. Herlig søte luer og fiiine fargekombinasjoner!
    Tipper det blir noen fornøyde frøkner fremover =)

    SvarSlett
  12. Så morsomme luer!!! På første bilde trodde jeg det var en liten strikke-muffins som "mat" til lekekjøkken hvis du skjønner. Men,så feil kan man ta;) Gud så moro med lue da!!! Kjempefine er de:-))

    klem

    SvarSlett
  13. De var altså kjempesøte!! Sånn skal jeg strikke til lille Sofie barnebarn som er 1,5 år :) Fant oppskriften nå, men hvilket garn og pinner brukte du?

    SvarSlett
  14. Nyydelige luer :-) Tusen takk for kjempehyggelig kommentar oss meg :-)))

    SvarSlett
  15. Kjempeartige!!! Disse var bare så herlige, blir nok en farsott disse skal du se ;) Skjønner godt du har fått bestillinger!
    Klem, Anita ;)

    SvarSlett
  16. Fantastiske du, så gøye, skjønne cupcakes-luer!! Herlige :D Snuppa passet sin helt utmerket, for et sjarmtroll.

    Supre pannebånd som perler på ei snor.. og nydelige foto av gjengen under her også. Full rulle, herlig! ღ

    Nyt kvelden! :D

    SvarSlett
  17. Hei, så nydelige luer. Tenkte å få min mor til å strikke sånne luer til mine jenter (julegave?). De blir snart 7 og 5 år gamle. Har du et råd til meg om hvor mange masker hun bør legge opp, hvor mange omganger, str på pinner osv?

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥