Stinemors Små Øyeblikk

onsdag 28. desember 2011

Grimm & Gru!

Jeg er veldig glad i denne filmen og koser meg hver gang den viser seg på tvskjermen.
I år fikk vi en ny opplevelse av Grimm & Gru, nemlig på Nationaltheateret!
Billetter fikk vi i julegave fra mamma'n min, hun og søstra mi var også med.
 Stas for både store og små - en god juleopplevelse!
- Rock'n Roll Wolf -
- bildene er hentet fra google -

Jeg ble svært imponert av han som spilte eselet i den norske versjonen -  stålkontroll!
Helt klart en danser! Måten han holdt ansiktet sitt skjevt hele forestillingen fikk
meg til å undre.. - han må da få vondt i kjeven etter en kveld slik!!
Men det gjorde jo at han så mer ut som et esel,
fantastisk!
★★★
Mari Maurstad var fortryllende som høne, hahaha.. - som vi lo!
Anne Marit Jacobsen var en hysterisk latterlig kylling! Anne Marie Ottersen var
dyktig som gammelsøye. Og de tre barna som spilte killingene var bedårende og dyktige!

Litt info om Mama som er den russiske orginaltittelen, en filmmusikal fra 1976
- et flott år siden da ble Stinemor født.... I Norge ble filmen vist for første gang i
1983 på nrk selvfølgelig, så i '84 og '94. Etter en underskriftskampanje på
nettet  og flere henvendelser til nrk ble den viste flere ganger siden 2003,
og nå i det siste blir den vel vist hver jul - takk og pris!
Nå har vi den norske versjonen også - heldige er vi!
Jeg tok opp årets Grimm & Gru da den gikk på tv, så den kan nytes når det passer. 

 
Mommy's Home
Now you can open the door
Don't be afraid now - not anymore

Mommy's Home
I`ve brought for each one of you
Strawberry coated with honeydew
Only you and I can sing this song as noone knows
Listen to each little word carefully
And before you all come running quickly to the door
Be sure the only one you open to is me

Mommy's home
Now you can open the door
Don` be afraid now, not anymore


Nå skal jeg nyte resten av kvelden - trenger det etter en tur til ikea midt i romjula. Og jeg som
trodde at alle holdt seg hjemme! Neida.. - de var også på ikea... Ungene og jeg var flinke og
fikk gjort det nødvendige raskt Jeg hentet en malmkommode vi skal ha på soverommet
- julegave det også... Celine og Charlotte fikk nye pulter og betalte halve selv med egne
julegavepenge, flinke jenter! Matilde brukte sine på ny kosehund, hundegenser og
dyrlegeveske. Passer veldig bra siden vi skal på utstilling i morgen! Så hvis noe
skjer så har Matilde utstyr, hihihi... Hun har iallefall noe å leke med mens de
voksne snakker hund. Romjulsutstillinga har blitt en liten tradisjon
- kjempe sosialt og koselig!
★★★

fortsatt god romjul!

2 kommentarer:

  1. For en fantastisk julegave! Og så koselig å gå sammen flere i familien.
    Jeg har funnet ut at beste tid på Ikea er ukedager mellom kl 21 og 22 eller lørdag etter kl 18. Da har nesten alle andre reist hjem :-)
    Fortsatt god romjul til dere.

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke så glad i musikaler, men det er jo alltids fint å gå sammen på teater eller på kino da:)

    Ønsker deg noen herlige dager fremover. Ikke lenge igjen til et helt nytt år! :D

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥