Stinemors Små Øyeblikk

mandag 5. desember 2011

Om å være glad i....

førjulstida
- den tida som setter i gang mest følelser i meg...
Det er tid for å tenke, kose seg og nyte tid med de man er så glad i!
- juleglede - familieglede - barnsligglede -
I går ble det både barnslig- og familieglede da ungene og jeg var på kino sammen
med mamma og lillesøster'n min. Vi så den morsomme og fengende filmen happy feet
Filmen var søt, til og med Matilde koste seg selvom hun fikk litt behov for å bevege seg innimellom.
Det er ikke bare-bare å sitte stille når man er 4 år! Etterpå ble det middag på Egon
 - en god følelse å gjøre noe litt annet sammen.
I dag er lillemor hjemme siden hun har klaget over vondt i øret et par kvelder/ netter.
Men i dag er hun i ganske så bra form - leker og tusler rundt, hele stua er straks
omgjort til en dukkestue så flink til å leke på egen hånd. Så jeg har krølla
beina godt under meg og nyter en rolig dag. Jeg har noen tråder og slike
kjedelig ting som må fikses på flere ferdige prosjekter......
Et lite lueprosjekt har vært ferdig lenge, men kom først fram til mottaker på lørdag.
Oppskriften til lua er hentet hos drops - jeg valgte å strikke den i garnet lerke, lekker brun.
 Bølgemønsteret gir lua et flott preg syns jeg, og jeg tror den er fin på også.
Lua har jeg laget til en jeg er veldig glad i - en som betyr masse for meg og gir meg tonnevis av
støtte når jeg trenger det. Det hender faktisk at hun vet når jeg trenger støtte før jeg har
skjønt det selv, det er et godt vennskap det! En fantastisk venneglede 

ønsker dere en fortryllende mandag!

8 kommentarer:

  1. Kjempe fin lue. Heldige venninne som skal få denne. Gode venner er det viktigste som finnes. Og hva er bedre enn å glede dem med noe hjemmelaget. :)

    Fikk du forresten siste mailen min ang pannebåndene?

    Takk for koselig kommentar på settet mitt. :) Ja, merino ekstra fine er helt supert! Du burde fått kjempe rabatt på det syns jeg, som er så fin ambassadør for garnet. ;)

    Ha en fortsatt fin dag. :)
    Klem.

    SvarSlett
  2. Så fin lue, og veldig koselige ord om venninna de, sånne mennesker er gull verdt å ha i livet sitt.

    Høres ut som om du og lillemor har hatt en fin dag, godt å kunne ha dem hjemme når de ikke er helt i form.

    Ha en fortsatt fin mandag, og nyt adventstida!

    Klem fra Maria!

    PS! Julestjerna er kjøpt på Kremmerhuset for noen år tilbake :)!

    SvarSlett
  3. Ja hva er det med denne førjulstiden som gjør oss så glade? Magi! ♥
    Nydelig lue, og fine ord om mottaker.

    Ha en fin kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Jule er en herlig tid med masse kos :)

    Den filmen ser så søt ut, gleder meg til å se den samme barna.

    KLem

    SvarSlett
  5. For en fin lue du har strikket! Du tryller frem det ene finere enn det andre!

    Happy feet har jeg også lyst å se, tror jeg skal ta barnebarnet med meg en tur på kino :)

    Jeg har noe jeg lurer på ang Photo Scape. Jeg har brukt det lenge, og er veldig fornøyd med det, men har en ting jeg ikke finner ut av. Kanskje du kan hjelpe meg.
    Når jeg skal lage meg en montasje av flere bilder, så legger jeg jo inn bildene som skal brukes. Som regel er de jo for store for rutene som er i montasjen. Hvordan får du bildene til å passe i ruten? Jeg har jo lyst å ha med hele bildet, man kan jo ikke bestandig croppe det, og ikke vil man jo gå ned på pixlene for det gjør jo bildet dårligere. Hvordan får du bildene til å passe i rutene??

    Jeg plages veldig mye med dette, rett og slett frustrert nå. Så hvis du kan hjelpe meg så blir jeg veldig glad. Jeg har mail desiree@online.no, hvis du vil sende direkte til meg.

    Takk skal du ha uansett :)

    Hilsen Desirée

    SvarSlett
  6. Ja, det var jammen ei kjempefin lue. Må legges på "to-do" lista, som desverre er uoverkommelig lang. :) Men morsomt å ha masse god inspirasjon å velge blant når man skal begynne på et nytt prosjekt.

    Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. :)

    SvarSlett
  7. Nydelig lue! Det er den andre jeg har sett nå med bølgemønster. Så artig, for jeg har kun strikket det som babyteppe. Herlig lue til en fantastisk god venn. Ta vare på slike ;)

    Herlig førjulskos, nyt og kos deg med forberedelsene. Håper du føler deg litt mer energisk så du har tid og ork til å bare nyte det hele.

    Stor klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥