Stinemors Små Øyeblikk

fredag 2. desember 2011

FRED♥G

hurra, hurra! Fredager er topp!
Og jeg trenger virkelig denne fredagen - den skal være full av ro, harmoni og kos....
Jeg er ganske sliten i både kropp og sjel, og da trenger man er god fredag!
Denne fredagen skal få sin dose av gode barndomsminner også!
Jeg har lenge holdt håpet oppe og venta på at nrk skulle sende disse to på tv i førjulstida,
men det skjer jo aldri! Så nå gadd jeg ikke håpe lenger, jeg kjøpte dvd'ene til hele
familien som en liten adventsgave.. Og jeg har bestemt at vi skal se en episode
hver kveld.. - etter Blåfjell da.... Mamma'er trenger litt førjulskos også!
skomakergata

Adventsstakene står i vinduene, stjernene henger og lyser så varmt og vakkert!
Kjøkkenvinduet har fått julegardiner, noen potter med engler står der og
viser stolt frem nydelige blomster.. - ja, jeg tror det blir jul i år også!
Matilde var lettere bekymret for om det ikke skal bli ferdig pyntet her hos oss...
Jeg har forklart så godt jeg kan at dette er slik mamma gjør det hver jul
- litt om litt og vips! Ferdig jul i hus! Jeg koser meg med å
pynte litt hele tiden, bruke god tid.... 

Julekalenderne henger iallefall oppe! Fyttikatta, det tar tid å kjøpe inn, pakke og henge opp
24 gaver hver til 4 barn... Men jeg gjør det jo så gjerne - dette er tradisjoner!

Hvordan er det hos dere?
Kjenner dere at førjulstida er her og stemningen kommer snikede?
ønsker dere er flott fredag!



5 kommentarer:

  1. Julekosen og freden kommer snikende litt etter litt :) Jeg pynter også hele desember :)
    Ha en fin fredagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Ah, jul i skomakergata er definisjonen på julestemning for meg! :) Kjøpte den på DVD i fjor, da orket ikke jeg vente lengre, hihi ;)

    Julero på oss og i kveld!

    Stor klem ♥

    SvarSlett
  3. Tror NRK har bestemt seg for å ikke sende skomakergaten flere ganger. Kjøpte DVDen for 3 år siden så vi ser den hver dag i desember. Vi har et lite maraton med Skomagergaten, Amalies jul og Jul i Blåfjell! Koselig det:)
    Ha en fin adventshelg!
    :)

    SvarSlett
  4. Kose deg i helga! Litt jul er på plass her også, men vi pynter vanligvis seinere i desember ;-) vi har sett noen julefilmer og julemusikken er funnet frem... Vi gleder oss!
    Klem

    SvarSlett
  5. Julen kommer snikende inn hos oss også. Det er ikke fullt pyntet før etter den ellefte for da har vi et bursdagsbarn. Etter denne bursdagen tenker jeg mer på jul, pynting, gaveinnkjøp mm.
    Skomakergata er superkoselig. Lurt å kjøpe DVDen .)
    Ønsker deg ei god ny uke
    Klem Tonje

    (PS: jeg kommer ikke på bloggen din via profilen. linken i bloggrullen virker, men ikke profilen din)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥