Stinemors Små Øyeblikk

torsdag 15. desember 2011

Vinterbolero

Det er ingen tvil om at lillemor er et sjarmtroll
går var det julebord i barnehagen, så Matilde ville selvsagt pynte seg...
Og her er grunnen til innlegget - noras bolero fra pickles!
Da jeg la meg seint på mandag fikk jeg den strålende ideen at jeg selvsagt måtte strikke en bolero
til Matilde som hun kunne bruke på julebordet. Jeg husket på denne fra pickles og slo meg til ro
med at det måtte jeg fikse dagen etter.. - som sagt så gjort! Jeg var litt spent på om jeg skulle
rekke det før onsdag morgen, men med litt strikking i en pause på formiddagen,
under Jul i Blåfjell og resten av kvelden... - så ble den ferdig innen midnatt!
Det er viktig å sjekke om det er nok snurr i skjørtet før man drar på fest...
- så det ble satt av tid til en litt svingom før vi satte nesa mot barnehagen. 
Snurr var det nok av og lillemor hadde et supert julebord!
Da jeg hentet henne hadde de fått opp bilder på tvskjermen i garderoben.
Det var langbord med lys, juleservietter og glade barnefjes

Jeg har en følelse av at dagene flyr litt for fort avgårde nå - det skjer noe hele tiden...
Det er jo litt av sjarmen med desember, men noen ganger er døgnet for kort.
Eller det er kanskje jeg som mener at jeg skal fikse mer enn nødvendig??
Jeg slår meg til ro med at jul blir det uansett, og at det er samværet
med våre nære og kjære som betyr mest! Joda, jeg sier det..
- men jeg vet jeg kommer til å sette inn ekspressfart
denne helga! hihihi......

 by the way
Premiene til dere flotte fire som vant i min giveaway ble sendt i går. Jeg håper de
de kommer fram til dere snart! Det varmer veldig at dere ble så glad for å vinne
*sukk* - tusen takk for hyggelige maile fra dere!


5 kommentarer:

  1. fantastisk fin bolero & bilder :D

    SvarSlett
  2. Åh! Så nydelig! Både hjerteknuseren og boleroen <3 :) Tipper hun har mye annet flott hjemmestrikkede barnehageklær. Og at hun er superstolt hver gang hun har det på.

    SvarSlett
  3. Åh, denne var utrolig fin! Heldig jenta di!!

    SvarSlett
  4. den var kjempe fin! Hvilket garn har du brukt? julebord i bhg høres kjempe gøy ut!!! Og så fin hun var med snurre skjørt og alt, slik man skal være på ett jule bord. Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  5. Den ble flott, ja! Hun er jo så sjarmerende den jenta :) Håper pakken kommer frem senest onsdag, for torsdag tar jeg juleferie og reiser bort :) Gleder meg!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥