Stinemors Små Øyeblikk

mandag 26. desember 2011

1. og 2. juledag

Roen har senket seg over hus og hjem.....
1.juledagen var fredlig og god.. Ingen av ungene stod opp før 9 - noe som er helt utrolig! Heller
var det ingen av dem som slo på tv'n for å se på julemorgen, det var lek med nye spill og åpning av store esker med duplo som preget starten av 1.juledag. Matilde var en ivrig bygger av nytt duplohus, bil og campingvogn, og hun fikk god hjelp av søstrene som også syntes det var ganske så spennende!
Markus hadde fullt oppmed omrokkeringer på rommet slik at han fikk plass til ny pc-skjer og andre
tekniske duppeditter som lå under treet til han. Resten av kvelden så vi lite til han ;)
Jeg tok med en velfortjent hvil på sofaen litt utpå dagen - det var godt etter alle juleforberedelsene!
Middagen bestod av rester, både pinnekjøtt og ribbe. Jeg er oppvokst med pinnekjøtt på julaften mens mannen må ha ribbe. Siden ingen vil gi slipp på egen tradisjon så har vi begge deler - ja takk, begge deler!
Det er da ikke jul før lukten av pinnekjøtt siver rundt i huset!!! hihihi...
2.juledagen startet ikke like bra.... Charlotte kasta opp, hun sa det i går at hun hadde følt seg kvalm forrige natta, men at det gikk over. Formen hennes er fin nå, så jeg håper det kun var den ene gangen. Både mannen og jeg føler oss litt uggen, men satser på at det er raskt forbigående!
Charlotte og jeg koser oss alene hjemme med levende lys, filmen istid 2 og pepperkaker mens de andre er på middag hos bestemor. Ganske så herlig faktisk!
- bordpynten ble enda mer stemningsfull da lysende ble tent -
nyt en fredfull romjul!
Jeg skal nyte andre blogger nå i romjula - ta igjen litt av det jeg ikke har fått tid til før jul.
Så skal jeg også begynne på en liten jobb - bilder av det kommer når tiden er inne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥